Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » 5 kroků pro posílení imunity, které skoro nic nestojí

5 kroků pro posílení imunity, které skoro nic nestojí

Péče o tělo Imunita Zdraví z přírody

Máme pro vás tipy pro posílení imunity, které nezruinují vaši peněženku a zároveň vám opravdu pomohou.

5 kroků pro posílení imunity, které skoro nic nestojí

Netradiční bojovníci se slabou imunitou

Léčivé houby jako je reishi, cordyceps, agaricus a shitake účinně stimulují imunitní buňky a chrání nás tak před patogeny. Krilový olej je jedním z nejkvalitnějších zdojů zdravých omega 3 mastných kyselin a EPA a DHA. Kril jsou drobní mořští korýši, jejichž olej obsahuje podobné složení jako rybí tuk. V krilu je obsažen navíc jeden z nejúčinnějších antioxidantů - astaxantin, který podporuje imunitu, chrání srdce, udržuje zdravou hladinu cholesterolu, zlepšuje jaterní a mozkové funkce.  Acerola  je přírodní vitamín C - prášek z ní  snadno rozpustíte v malém množství vody, džusu či slabého vlažného čaje. Postačí půl čajové lžičky 1 až 2x denně. (PharmDr. Kamila Horníčková)

1.  Zajistěte si správný zdroj vitamínů

Pro posílení imunity nejlépe funguje hlíva ústřičná v kombinaci s vitamín C anebo i samotný vitamín C s postupným uvolňováním.

Potraviny pro posílení imunity

  • Vitamín C – najdete ho v citrusech, kiwi nebo v šípcích
  • Vitamín D  – získáme z ořechů, luštěnin, zeleniny, ryb a také z pravidelného pobytu na slunci
  • Rakytník a kustovnice čínská mají velké množství vitamínů a prospěšných látek
  • Ženšen - pomáhá zachovat optimální výkonnost, fyzickou a duševní pohodu

Vitamínu D máme málo zejména v zimě, neboť nám ho získává naše pokožka při vystavení sluníčku. Proto, hned jak bude hezké počasí, využijte situace a vyrazte na procházku. Pokud hledáte vitamín D v potravinách, najdete ho v rybím tuku.

2. Bez detoxikace to nepůjde

Pokud z těla odplavíte veškeré toxiny, bakterie a viry vás neohrozí. Nahromaděné škodlivé látky totiž imunitu oslabují. Detoxikace organismu je tak prospěšná nejen na jaře, ale i na podzim, kdy je vhodné ji doplnit pitím bylinných čajů, například z ostropestřce mariánského nebo z přesličky polní. Následně je pak vhodné organismus podpořit přípravky pro posílení imunity.

3. Najděte si čas na pohyb

Jedním z nejlepších způsobů, jak posílit imunitní systém, je pravidelný pohyb. I v zimě si vyhraďte čas na procházku, protažení v tělocvičně nebo si jděte zaběhat. Najděte si 2x týdně čas na jakýkoliv pohyb, který vás bude bavit. Uvidíte, že se kromě zdraví zlepší i vaše duševní pohoda.

4. Dbejte na svůj jídelníček

Vyhýbejte se polotovarům, pokrmům nejistého původu, náhražkám a také tučným jídlům. Omezte příjem cukru a soli. Naopak do svého jídelníčku zahrňte čerstvou zeleninu, luštěniny, ryby a ovoce. Jezte pravidelně 5x denně. Nepřejídejte se, ale ani se neodbývejte. Nejen, že vám poděkuje vaše imunita, ale také budete méně unavení.

5. Relaxujte

Psychika se velkou měrou podílí na obranyschopnosti našeho organismu proti atakám virů a bakterií. Když budete duševně vyčerpaní, nepomohou vám ani zázračné superpotraviny a vitamíny. Myslete proto na sebe, abyste se cítili příjemně. Dělejte to, co vám přináší radost, scházejte se s přáteli, čtěte, cestujte, zkrátka relaxujte. Pamatujte, že život se skládá hlavně z maličkostí a chvil, kterých si musíme umět užívat.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám