Oblíbené položky

Úvodní strana » Zdravá výživa a hubnutí » Pochutiny sladké a slané » Sušené plody, semínka

Sušené plody, semínka

Chcete mlsat bez výčitek a ještě tělu dodat plno prospěšných látek? Vyzkoušejte nejrůznější sušené plody, semínka a oříšky, které můžete jíst jen tak nebo z nich vytvořit další dobroty.

Výhoda je v sušení

Jedním ze způsobu, jak uchovat ovoce a další plody, aniž by došlo ke ztrátě cenných látek je jejich usušení. Sušení je jedním z nejstarších a nejmírnějších forem konzervace. Mezi oblíbené patří sušená jablka, meruňky, banány, datle, fíky a mnoho dalších.

Také oříšky jsou výbornou pochutinou. Mandle, vlašské ořechy, lískové ořechy, kešu ale také pistácie či pekanové a para ořechy můžete pojídat, když vás honí mlsná. Jsou skvělým doplňkem vyvážené snídaně nebo svačiny. Ořechy jsou zdrojem nenasycených mastných kyselin a řady stopových prvků.

Diamant mezi sušenými plody

Víte, jaké je tajemství dlouhověkosti Tiběťanů a Číňanů? Je jím rostlina, která má téměř zázračné účinky a ve východní medicíně je užívána již po staletí. O co jde? Řeč je o Kustovnici čínské neboli Goji. Dle výzkumů ji lze považovat za supervýživnou rostlinu, která má v mnoha směrech blahodárný vliv na náš organismus. Uvádí se, že je goji ze všech rostlin nejbohatší na antioxidanty, dále obsahuje 18 aminokyselin (včetně osmi životně důležitých), 21 druhů stopových prvků (např. zinek, železo, měď, vápník či zřídka se objevující germanium) a řadu vitamínů (C, B1, B2, B6 a E).

Hlavní přínosy goji pro naše zdraví jsou:

  • posiluje imunitní systém,
  • snižuje krevní tlak a hladinu cholesterolu,
  • má protizánětlivé účinky,
  • má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém,
  • zvyšuje energii a vytrvalost,
  • posiluje a chrání játra a ledviny,
  • zpomaluje stárnutí.

Výživově hodnotná jsou i různá semínka...

  • Poměrně hojně využívané je u nás slunečnicové nebo dýňové semínko. Slunečnicová semínka pomáhají udržet hladinu škodlivého cholesterolu. Dýňová semena mají (kromě jiného) pozitivní vliv na funkci prostaty.
  • Známé pro svůj vyvážený poměr nenasycených mastných kyselin je konopné semínko. Užívat jej mohou i ženy v těhotenství a během kojení, neboť podporuje laktaci.
  • Trpíte-li trávícími potížemi, je pro vás lněné semínko tím pravým. Zvyšuje totiž činnost střev, odstraňuje zácpu a průjem, má pozitivní účinky při zánětu žaludku či žaludečních vředech. Pozor! Lněné semínko je nutné konzumovat porušené (dobré je si ho rozdrtit v hmoždíři) jinak projde trávicím traktem téměř bez užitku pro tělo.
  • Drobná semínka, ale zato velký pomocník v péči o zdraví organismu, to jsou sezamová semínka. Patří k velmi oblíbeným a hojně využívaným – vyrábí se z něj tyčinky, mléko, dresinky, posypává se s ním pečivo. Obsahuje poměrně velké množství vápníku, hořčíku, železa nebo vitamínu skupiny B. Posiluje tak vlasy, nehty, oči, má pozitivní vliv na zdraví srdce a cév.
  • Velmi výživná semínka, která jsou známá již po staletí, nicméně u nás se objevila teprve nedávno jsou chia semínka. Jedná se o semena rostliny s názvem šalvěj hispánská. Chia jsou známá pro svoje hydrofilní vlastnosti, tzn. schopnost na sebe navázat vodu. Semínko dokáže svůj objem zvětšit až dvanáctkrát. tyto vlastnosti chia pomáhají tělu zajistit potřebnou vnitřní hydrataci. Kromě toho jsou zdrojem kvalitních proteinů, sacharidů a tuků. Obsahují také řadu antioxidantů a velké množství vápníku (uvádí se, že jej obsahují pětkrát více, než je v mléce). V neposlední řadě jsou semena šalvěje hispánské plné železa, hořčíku, zinku, draslíku nebo fosforu.
Pokračovat

Nejprodávanější v kategorii


Načítám
Značka:
Všechny

Rozbalit filtr

Nejprodávanější značky

Výhodné nabídky už nemusíte hledat

pošleme vám je e-mailem :)

Zkuste to, odhlásit se koneckonců můžete kdykoli.
Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám
Chat - poradíme vám