Ty nejlepší dárky pro zdraví a krásu a spoustu odměn za vánoční nákupy.

Oblíbené položky
Vybrat odměnu

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Zázračná semínka

Zázračná semínka

Trávení Péče o tělo Imunita Zdraví z přírody Kosmetika Superpotraviny

Semínka jsou základem zdravé a vyvážené stravy a měla by se na vašem talíři nebo míse objevit klidně i několikrát denně. Kvalitní semínka dodávají tělu bílkoviny, vitamíny, minerály a hlavně kvalitní tuky. Věděli jste také, že některá semínka mají tak kvalitní přínos pro lidské zdraví, že se dají pokládat za doplněk stravy?

Zázračná semínka

Semínka se dají jíst na milion způsobů, najdete je v pečivu, v salátech, i v pudincích. Patří mezi oblíbené ingredience na smoothie, nebo si je můžete opražit a jíst večer u televize. Kromě toho jsou semínka výborným pomocníkem při vaření. Na konci článku najdete náš oblíbený recept na semínkovou pomazánku. 

Mezi nejznámější semínka patří:

Chia semínka

Získala celosvětovou popularitu díky fitness průmyslu, který chia semínka vykresluje jako nejlepšího pomocníka při hubnutí. Chia semínka obsahují třicet procent olejů, tělu dodávají minerály, bílkoviny, vlákniny a omega-3 mastné kyseliny. Kromě toho obsahují vápník, železo a horčík. 

Lněná semínka

Dalším zdrojem omega-3 mastných kyselin, vitamínů a minerálů je lněné semínko. Hodí se pro vegany, vegetariány nebo pro vyznavače RAW a PALEO. Lněná semínka jsou těžko stravitelná, proto se musí pořádně rozžvýkat nebo je jezte už nadrcená či namletá. Po jídle se hodně napijte. 

Jak lněná semínka pomáhají: 

  • pomáhají při zácpě
  • jsou to antioxidanty
  • jsou zdrojem omega-3 mastných kyselin pro vegany a vegetariány

Slunečnicová semínka

Slunečnicová semínka mají méně vitamínu A a C, ale zato dodají tělu velkou dávku vitaminu E a B1. Mají oříškovou chuť a jí se nejčastěji pražená. Slunečnicová semínka jsou lehce stravitelná, doporučujeme je jíst bez přidané soli.

Jak slunečnicová semínka pomáhají? 

  • jsou zdrojem bílkovin a sacharidů
  • hodí se i pro těhotné ženy

Dýňová semínka

Dýňová semínka se hodí na smoothie, do jogurtů nebo do salátů, můžete je také upražit. Jsou náročnější na trávení, a tak je doporučujeme přes noc namočit do vody. Tělu dodají vitamin A a B, fosfor, mangan, omega kyseliny, nebo třeba hořčík. Podporují zdraví prostaty a močových cest.

Sezamová semínka

Sezamová semínka mají pro tělo podobné benefity jako lněná semínka a patří mezi nejoblíbenější semínka vůbec. Dají se jednoduše konzumovat, najdete je na pečivu a jsou oblíbenou přísadou v asijské kuchyni.

Máte rádi semínka? Která patří mezi vaše nejoblíbenější a jak často je zařazujete do svého jídelníčku? Zkuste recept na semínkovou pomazánku a dejte nám vědět, jak vám chutnala! 

Semínková pomazánka

Suroviny:

Jak na to: 

Ve velké míse rozmixujte všechny ingredience a dochuťte dle libosti (přidejte více rajčat, bazalky, nebo dochuťte solí a pepřem).

Dobrou chuť! 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám