Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Nadměrné vypadávání vlasů

Nadměrné vypadávání vlasů

Péče o tělo Zdraví z přírody Ženy Vlasy Kosmetika Psychika Muži

Vlasy vypadávají ženám i mužům přirozeně. Co ale dělat s nadměrným vypadáváním vlasů? Volit můžete mezi speciálními šampony nebo doplňky stravy s vitamíny.

Nadměrné vypadávání vlasů

V průměru máme na hlavě asi sto tisíc vlasů. Bujnější kštici mívají lidé se světlejšími vlasy, naopak slabší porost na hlavě mají zrzci a zrzky. Denně nám vlasy vyrostou klidně i o půl milimetru a zároveň nám jich zhruba sto vypadá. Věděli jste, že stejně jako zvířata ztrácíme nejvíc vlasů na podzim a na jaře? Vypadávání vlasů je zkrátka přirozené a nejde zastavit. Pokud ale máte pocit, že vám jich vypadává víc než je zdrávo, pravděpodobně tím tělo vysílá signál, že se děje něco nedobréno. Co tedy dělat s nadměrným vypadávání vlasů? 

Nejdřív je dobré zjistit, proč nám vypadává víc než běžné množství vlasů. Nejčastější příčiny nadměrného vypadávání vlasů jsou: 

  • Hormonální změny
  • Stres
  • Nedostatek vitamínů
  • Kouření 
  • Vážnější onemocnění, např. onemocnění štítné žlázy, nadledvinek nebo 
  • Radioterapie. 

Ženy se často potýkají s vypadávání vlasů během menopauzy, kdy tělo začíná ztrácet estrogen nebo těsně po porodu, kdy hladina estrogenu v těle jen pomalu stoupá zpět do normálu. Vypadávání vlasů může v tomto případě trvat i šest měsíců. 

U mužů tkví problém v nadměrném vypadávání vlasů v testosteronu. Když ho má tělo přebytek, hormon začne ničit vlasové kořínky a vlasy tak začnou vypadávat. V takovém případě je na místě návštěva lékaře. 

Záchrana v podobě doplňků stravy a změny jídelníčku 

Obecně tělo vypadáváním vlasů signalizuje nedostatek vitamínů a živin. Nejčastěji nám chybí železo, zinek, vitamin B6 nebo vitamin B12. Co pomůže? Změna jídelníčku a doplňky stravy. Tablety na vypadávání vlasů by měly obsahovat důležité látky jako je biotin, cystein, methionin a chybět by neměly ani vitamíny B a C.  Stojí za to vyzkoušet i změnu jídelníčku, na talíři by v období vypadávání vlasů neměla chybět ryba, mořské plody, rýže, luštěniny, zelenina a ovoce. Doporučujeme i semínka: lněná, sezam, dýňová semínka, slunečnici a vlašské ořechy.

Kromě správné péče zevnitř, je na místě i péče o vlasy jako takové. Začněte rituál mytí vlasů relaxační masáží hlavy, prokrví pokožku a tím i vlasové kořínky. Pokračujte speciálním šampónem na vypadávání vlasů, který vyčistí vlasovou pokožku ale vlasy samotné nijak nezatíží. Kadeřníci doporučují i speciální vyživovací kůry, zaměřené na zvýšení  objemu vlasů. Pokud máte raději přírodní alternativu, na vypadávání vlasů naše babičky doporučovaly březovou vodu.

Pokud jste vyzkoušeli všechny výše zmíněné metody a ani po třech měsících nevidíte žádnou změnu, doporučujeme navštívit lékaře.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám