Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » 90denní výzva: Jak jsem zhubla 10,7 kilo?

90denní výzva: Jak jsem zhubla 10,7 kilo?

Nikdy by mě nenapadlo, jak se moje tělo může změnit za tři měsíce. A nejen tělo, ale i moje smýšlení a životní styl. Všechno to byly pozitivní změny. Chtěli byste zhubnout taky? Nemám pro vás návod, ale možná inspiraci.

90denní výzva: Jak jsem zhubla 10,7 kilo?

Začátkem tohto roku jsem od kolegů z Lékárny.cz přijala výzvu - zhubnout 10 kilo během 90 dní. Dnes s velikou radostí konstatuju, POVEDLO SE TO! A cítím se skvěle!!! :-) Přečtěte si, jak to všechno začalo a jak mě Žaneta nakopla k téhle životní změně.

Krok za krokem ke zdravějšímu životnímu stylu

Nebyly to lehké 3 měsíce. Mnohokrát jsem bojovala sama se sebou a svými nezdravými návyky, zažila jsem postupně různé úspěchy i krize. Taky jsem musela porazit svoji lenost a zjistit jak začít cvičit. A hlavně! Úplně jsem změnila své stravovací návyky a začala se držet několika principů zdravé a vyvážené výživy.

A jaký to všechno mělo efekt? Na to jsem byla hodně zvědavá! Po skončení výzvy jsem se tedy s malou dušičkou vypravila do NutriCentra v pražských Holešovicích, aby mě znovu zmeřili a udělali mi kontrolní diagnostiku složení těla. Dva parametry se nezměnily - pořád mi je 25 let a měřím 168 cm. Jak se ale za těch 90 dní vyvinuly ostatní?

Výsledky kontrolního měření

 

Jak to vidí Žaneta

Tak je to za námi! Bářina 90denní výzva je u konce, ale velký kus práce má Bára ještě před sebou. Touto výzvou jsme totiž jen začaly její cestu za lepším a zdravějším „já“.

Ze začátku mi Bára přišla sice dost nadšená, ale taky trochu nedůvěřivá. Nevěřila mi, že úpravou jídelníčku a systematickým koučingem se zbaví závislosti na sladkých nápojích, smaženém jídle a sladkostech. Také jsem cítila nedůvěru v oblasti sportu, Bára do té doby pohybu moc nedala a přišel jí spíš zbytečný. Ale díky svým zkušenostem a Bářině bojovné povaze jsem věděla, to dáme.

Žaneta

Tři pilíře zdravého hubnutí

První důležitý pilíř při hubnutí je začít si věřit a ten Bára zdolala bravurně. První dny šly krásně a hladce, pak se ovšem dostavila krize. Tělo si uvědomilo, že je něco jinak, a začalo se bránit. Přišly černé myšlenky, negativní emoce a nechuť pokračovat. To je normální stav a zažívá ho každý, kdo změní svůj životní styl. Je důležité tento stav překonat a klidně i požádat o pomoc svoje blízké a kamarády, nebát se o tom mluvit.

Dalším pilířem zdravého hubnutí je zapojit více pohybu do svého života. Tím není myšleno jen pocení se v tělocvičně, ale i změnit návyky v praktickém životě. Chodit, zdolávat schodiště a při každé příležitosti zvolit tu aktivnější možnost… Bára i tuhle část zvládla perfektně a teď už bere pohyb jako nedílnou součást svého života. Už ví, že skvělý pocit po cvičení nebo procházce dokáže nahradit lecjaké dobroty.

Poslední a asi nejdůležitější pilíř je začít zdravě myslet. To rozhodně neznamená počítat kalorie a vážit si jídlo. Je to jen o přemýšlení, co jím a kdy to jím. Do této fáze člověk dospěje po tom, co zjistí, že se dostavují první úspěchy a že to úsilí stojí opravdu za to. Bára se sem dostala a já jsem za to moc ráda. To bylo totiž mojí výzvou :-)

Výsledky: Je to skvělé... a mohlo to být i lepší

A jak jsem spokojená s výsledky měření? Jsem spokojená moc, ovšem jako správný trenér vidím pořád nějaké rezervy a možnost zlepšování se.

Naším hlavním úkolem bylo snížit tuk v těle, především viscelární tuk, tedy tuk uložený v orgánech dutiny břišní. To se nám povedlo, ale ještě bych byla ráda, kdyby se Bára dostala pod hranici 100 cm2 (více o viscelárním tuku najdete v článku 90denní výzva: Diagnostika složení těla). Celkový tuk v těle se snížil o 9,7 kg - to je skvělé číslo, ale i zde vidím trošku rezervu, která také mohla být způsobená tím, že Bára během března dost marodila a nemohla cvičit. S tím jde ruku v ruce i drobný úbytek svalové hmoty. Věřím, že až to Báře zdraví dovolí, tak to ráda dožene.

Výsledek Bářiny výzvy

 

Bára by měla pokračovat v kardio hodinách 2-3x týdně a k tomu by měla přidat silovější hodiny, zaměřené na posilování jednotlivých partií, aby zpevnila své tělo a posílila zádové svalstvo a střed těla. Skvělou volbou by mohl být TRX, BodyForm nebo BOSU.

V jídelníčku bych zařadila více masa a ryb a pokračovala v dostatečném přísunu vlákniny v podobě zeleniny. Luštěniny a vejce jako zdroj bílkovin v nemasových dnech. Před cvičením by neměla zapomínat dodat sacharidy, aby mělo tělo palivo.

Bára zvládla svojí výzvu skvěle. I když přišly velké krize, únava i nemoc, nespadla zpět do svých stereotypů a vydržela. Za to si jí moc vážím a věřím, že ve svém zdravém životním stylu bude pokračovat dál.


Opravdová výzva začíná právě teď...

Výsledek mě opravdu těší a jsem s ním spokojená. Ale zároveň mě motivuje dál, protože, jak říkám, ze mě je co hubnout :-) A je mi jasné, že dalších 10 kg dolů nebude zadarmo. Ale půjdu si za tím, protože ten úžasný pocit lehčího, zdravšího těla plného energie... je fakt návykový!

Jak to jde s hubnutím vám? Už jste si nachystali motivační plavky na letní sezónu? Poctivě dřete v posilovně a jíte samé zdravé potraviny? Dejte nám vedět, rádi uvidíme, že vás zdraví taky baví :-)

 

Barbora Gschwengová

Barbora Gschwengová

Všechny články blogera

nakupovat

Související zboží

všechny články

Přečtěte si

 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám