Nikdy by mě nenapadlo, jak se moje tělo může změnit za tři měsíce. A nejen tělo, ale i moje smýšlení a životní styl. Všechno to byly pozitivní změny. Chtěli byste zhubnout taky? Nemám pro vás návod, ale možná inspiraci.

Žaneta a Bára po výzvě

Začátkem tohto roku jsem od kolegů z Lékárny.cz přijala výzvu - zhubnout 10 kilo během 90 dní. Dnes s velikou radostí konstatuju, POVEDLO SE TO! A cítím se skvěle!!! :-) Přečtěte si, jak to všechno začalo a jak mě Žaneta nakopla k téhle životní změně.

Krok za krokem ke zdravějšímu životnímu stylu

Nebyly to lehké 3 měsíce. Mnohokrát jsem bojovala sama se sebou a svými nezdravými návyky, zažila jsem postupně různé úspěchy i krize. Taky jsem musela porazit svoji lenost a zjistit jak začít cvičit. A hlavně! Úplně jsem změnila své stravovací návyky a začala se držet několika principů zdravé a vyvážené výživy.

A jaký to všechno mělo efekt? Na to jsem byla hodně zvědavá! Po skončení výzvy jsem se tedy s malou dušičkou vypravila do NutriCentra v pražských Holešovicích, aby mě znovu zmeřili a udělali mi kontrolní diagnostiku složení těla. Dva parametry se nezměnily - pořád mi je 25 let a měřím 168 cm. Jak se ale za těch 90 dní vyvinuly ostatní?

Výsledky kontrolního měření

 

Jak to vidí Žaneta

Tak je to za námi! Bářina 90denní výzva je u konce, ale velký kus práce má Bára ještě před sebou. Touto výzvou jsme totiž jen začaly její cestu za lepším a zdravějším „já“.

Ze začátku mi Bára přišla sice dost nadšená, ale taky trochu nedůvěřivá. Nevěřila mi, že úpravou jídelníčku a systematickým koučingem se zbaví závislosti na sladkých nápojích, smaženém jídle a sladkostech. Také jsem cítila nedůvěru v oblasti sportu, Bára do té doby pohybu moc nedala a přišel jí spíš zbytečný. Ale díky svým zkušenostem a Bářině bojovné povaze jsem věděla, to dáme.

Žaneta

Tři pilíře zdravého hubnutí

První důležitý pilíř při hubnutí je začít si věřit a ten Bára zdolala bravurně. První dny šly krásně a hladce, pak se ovšem dostavila krize. Tělo si uvědomilo, že je něco jinak, a začalo se bránit. Přišly černé myšlenky, negativní emoce a nechuť pokračovat. To je normální stav a zažívá ho každý, kdo změní svůj životní styl. Je důležité tento stav překonat a klidně i požádat o pomoc svoje blízké a kamarády, nebát se o tom mluvit.

Dalším pilířem zdravého hubnutí je zapojit více pohybu do svého života. Tím není myšleno jen pocení se v tělocvičně, ale i změnit návyky v praktickém životě. Chodit, zdolávat schodiště a při každé příležitosti zvolit tu aktivnější možnost… Bára i tuhle část zvládla perfektně a teď už bere pohyb jako nedílnou součást svého života. Už ví, že skvělý pocit po cvičení nebo procházce dokáže nahradit lecjaké dobroty.

Poslední a asi nejdůležitější pilíř je začít zdravě myslet. To rozhodně neznamená počítat kalorie a vážit si jídlo. Je to jen o přemýšlení, co jím a kdy to jím. Do této fáze člověk dospěje po tom, co zjistí, že se dostavují první úspěchy a že to úsilí stojí opravdu za to. Bára se sem dostala a já jsem za to moc ráda. To bylo totiž mojí výzvou :-)

Výsledky: Je to skvělé... a mohlo to být i lepší

A jak jsem spokojená s výsledky měření? Jsem spokojená moc, ovšem jako správný trenér vidím pořád nějaké rezervy a možnost zlepšování se.

Naším hlavním úkolem bylo snížit tuk v těle, především viscelární tuk, tedy tuk uložený v orgánech dutiny břišní. To se nám povedlo, ale ještě bych byla ráda, kdyby se Bára dostala pod hranici 100 cm2 (více o viscelárním tuku najdete v článku 90denní výzva: Diagnostika složení těla). Celkový tuk v těle se snížil o 9,7 kg - to je skvělé číslo, ale i zde vidím trošku rezervu, která také mohla být způsobená tím, že Bára během března dost marodila a nemohla cvičit. S tím jde ruku v ruce i drobný úbytek svalové hmoty. Věřím, že až to Báře zdraví dovolí, tak to ráda dožene.

Výsledek Bářiny výzvy

 

Bára by měla pokračovat v kardio hodinách 2-3x týdně a k tomu by měla přidat silovější hodiny, zaměřené na posilování jednotlivých partií, aby zpevnila své tělo a posílila zádové svalstvo a střed těla. Skvělou volbou by mohl být TRX, BodyForm nebo BOSU.

V jídelníčku bych zařadila více masa a ryb a pokračovala v dostatečném přísunu vlákniny v podobě zeleniny. Luštěniny a vejce jako zdroj bílkovin v nemasových dnech. Před cvičením by neměla zapomínat dodat sacharidy, aby mělo tělo palivo.

Bára zvládla svojí výzvu skvěle. I když přišly velké krize, únava i nemoc, nespadla zpět do svých stereotypů a vydržela. Za to si jí moc vážím a věřím, že ve svém zdravém životním stylu bude pokračovat dál.


Opravdová výzva začíná právě teď...

Výsledek mě opravdu těší a jsem s ním spokojená. Ale zároveň mě motivuje dál, protože, jak říkám, ze mě je co hubnout :-) A je mi jasné, že dalších 10 kg dolů nebude zadarmo. Ale půjdu si za tím, protože ten úžasný pocit lehčího, zdravšího těla plného energie... je fakt návykový!

Jak to jde s hubnutím vám? Už jste si nachystali motivační plavky na letní sezónu? Poctivě dřete v posilovně a jíte samé zdravé potraviny? Dejte nám vedět, rádi uvidíme, že vás zdraví taky baví :-)