Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » 90denní výzva: Jak začít cvičit?

90denní výzva: Jak začít cvičit?

Vlezu do výtahu a v hned z něj zase vystoupím. Přece jsem se rozhodla chodit po schodech... Stoupám do čtvrtého patra a u dveří do bytu si najednou uvědomím, že jsem to poprvé zvládla bez přestávky!

90denní výzva: Jak začít cvičit?

I takový malý úspěch mě dokáže opravdu nabudit. Je to jen měsíc a kousek od začátku mého hubnutí a já na sobě už cítím první pozitivní změny! Přijdu si lehčí, foremnější a celkově víc v kondici. Což v mém přípědě zatím znamená, že bez problému doběhnu přijíždějící autobus :-)

Změny jsou nejen pocitové, ale i měřitelné. Kontrolní měření po prvním měsíci v Nutricentru dopadlo nad mé očekávaní: V první třetině své výzvy jsem zhubla téměř 5 kilo, z čehož většinu tvořil samotný tuk! V porovnaní s mou první tělesnou analýzou to tedy vypadá docela dobře. Největší zásluhu na tom má komplexní změna jídelníčku, ale určite i to, že mě Žaneta dokázala přemluvit i do SPORTU, který jsem ve svém dosavadním životě úspěšně bojkotovala.

 

Žaneta je blázen do sportu. Báře pomůže zhubnout aspoň 10 kilo za 90 dní

Jak jsem Báru motivovala

Od začátku mě Bára upozorňovala, že má ke sportu negativní vztah, že jí přijde zbytečný. Snažila jsem se jí vysvětlit, že pro náš společný cíl bude zařazení pohybu nezbytné. Kombinace zdravého stravovaní a pravidelné pohybové aktivity je klíčem k hezčí postavě, lepšímu zažívání a díky uvolnění endorfinů i k pozitivnější náladě.

Co Báře doporučím na rozpohybování, jsem věděla hned. Jasnou volbou byl H.E.A.T. Program – skupinová lekce založená na chůzi na speciálních pásech Maxrunner, které člověk uvádí do pohybu vlastní vahou. Chůze je pro lidské tělo přirozeným pohybem a z toho H.E.A.T. vychází. Toto cvičení je vhodné pro pravidelné sportovce i pro úplné začátečníky, pro lidi trpící obezitou, jako kompenzační cvičení po úrazech a do určité fáze dokonce i pro těhotné. Sama H.E.A.T. předcvičuji už několik let a za sebe můžu říct, že je ideální pro získání kondice, naučení se správnému dýchání a především na shazování přebytečných kilogramů. Hlavní myšlenka tohoto sportu je, že každý si jde svou cestou. Proto si při něm člověk může velice dobře hlídat svou aerobní zónu, kdy jeho tělo pracuje při takové intenzitě, ve které dokáže jako zdroj energie zpracovávat tuky. Obecně platí pravidlo, že v aerobní zóně se držíme, dokud zvládáme mluvit bez většího zadýchání. Ideální je se v této zóně udržet minimálně 30 minut cca 3x týdně.

Bára v plavkách na aquaaerobicu

Další aktivitu si Bára zvolila sama – aquaaerobic. Přišlo mi to jako fajn nápad, jelikož ve vodě je lidské tělo lehčí a každý pohyb je naopak těžší. Bára má můj obdiv, zvolila si aktivitu, která vyžaduje ukázat tělo v plavkách, což je pro spoustu žen, které hubnou, nemyslitelné. Báru má prostě skvělé zdravé sebevědomí a nebojí se ničeho, což se mi na ní moc líbí. Svou výzvu bere vážně a já jí věřím!

První měsíc Bára cvičila jednou týdně H.E.A.T. a jednou týdně aquaaerobic. Nárazově chodila hrát badminton. Jelikož chci, aby její postava dostala i hezký tvar, ukázala jsem jí sérii základních posilovacích a protahovacích cviků na doma. Ty postupně zařadíme do jejího rozvrhu, aby si tělo zvyklo i na jinou zátěž, aby protáhla zkrácené svaly a začala posilovat oslabené svalové partie.

Změna postoje ke cvičení

Musím uznat, že Žaneta to se mnou umí. Nejen, že mi dává praktické rady k hubnutí a změně jídelníčku, ale dokázala i změnit můj postoj ke sportu jako takovému. Vysvětlila mi jeho nezbytnost a postupně mi pomohla překonat obavy z toho, že to nezvládnu, nebo že mě to bude hróóózně nudit.

S takovým "vylepšeným postojem" jsem se pak s kamarádkou vypravila na naši první lekci H.E.A.T. Netušili jsme, co od toho čekat, ale oběma se nám to moc líbilo a začaly jsme chodit pravidelně. Na každé hodině mě motivující hudba a skupinové snažení burcuje k větším výkonům. A dnes bych řekla, že jsem si na tom cvičení vybudovala poměrně slušnou závislost :-)

Co mi pomohlo začít pravidelně sportovat?

Bára na badmintonu s kamarádkou

  1. Jít cvičit s kamarádkou
  2. Domluvit si konkrétní dny
  3. Cvičit jen v pohodlném oblečení
  4. Střídat různé sporty
  5. Vidět před sebou konkrétní cíl

... a taky se na cvičení psychicky naladit a za pořádnou makačku se odměnit. A to je jedno, jestli dobrou kávou, novou rtěnkou, nebo horkou voňavou koupelí. Každý z nás má něco, že ano :-))

Jak to máte s motivací a hubnutím vy? Daří se vám držet svých novoročních předsevzetí? Jsem vděčná za každou zpětnou vazbu a mám radost z toho, že moje hubnutí pozitivně ovlivnilo už několik čtenářů i lidí z mého okolí. Příště vám o tom řeknu víc. A taky prozradím něco víc ze svého nového jídelníčku. Sledujte nás i nadále :-)

Přečtěte si také:

90denní výzva: Chci zhubnout 10 kilo
90denní výzva: Diagnostika složení těla
90denní výzva: První úspěchy a krize

 

 

Barbora Gschwengová

Barbora Gschwengová

Všechny články blogera

nakupovat

Související zboží

všechny články

Přečtěte si

 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám