Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » Zelený ječmen. Načerpejte jeho energii

Zelený ječmen. Načerpejte jeho energii

Mezi zelenými superpotravinami má pro své účinky na lidský organismus čestné místo: Mladý ječmen. Myslíte, že je to obyčejné obilí? Ale kdepak. Všimněte si, s jakou silou se klíčící obilí dere na jaře z hlíny... To nejlepší z mladých rostlinek udělá dobře i vašemu tělu.

Zelený ječmen. Načerpejte jeho energii

Na ječmeni si pochutnávají dědečkovi králíci, ráda si ho dá i ovečka nebo kůň. Vy už jste možná ječmen taky ochutanli - jako kroupy v polévce. A nebo jste ho pili - možná ve formě melty (náhražka kávy z praženého ječemen) a docela určitě v pivu. Pivovarnický slad není nic jiného než pražený naklíčený ječmen. Podle teploty pražení je slad světlý nebo tmavší, více karmelový. Svou barvu a chuť pak pivu předává.

Zelenáč nebo superman?

Dosud byla řeč o dokonale zralém ječmeni a jeho zrnech. Pro náš organismus má ale ječmen nejvyšší hodnotu v období, kdy jako rostlinka teprve tvoří zelené lístečky. Zelený ječmen patří mezi zelené superpotraviny, podobně jako chlorella a spirulina.

Když mladý ječmen klíčí a roste, získává obrovské množství živin a energie ze země, vody, vzduchu a slunce. Zelený ječmen díky tomu obsahuje velké množství vitamínů, minerálů, stopových prvků, aminokyselin, antioxidantů, enzymů, chlorofylu a dalších živin ve formě, kterou naše tělo dokáže velmi dobře vstřebat a využít.

Účinky mladého ječmene

Mladý ječmen působí zásadotvorně a upravuje tak pH vnitřního prostředí těla. Zlepšuje krevní obraz, zpomaluje buněčné stárnutí, je prospěšný při zácpě, kožních problémech a chudokrevnosti. Podporuje imunitu, pomáhá udržovat správnou hladinu cukru a cholesterolu, snižuje únavu, urychluje hojení a má mnoho dalších zajímavých účinky: mimo jiné zlepšuje i stav paradentózy a eliminuje nepříjemné tělesné pachy. V kombinaci s chlorellou je vhodný pro detoxikaci organismu a při redukčních dietách a hubnutí.

Jak užívat mladý ječmen?

Mladý ječmen. Celé rostlinky se namelou na jemný prášekMladý ječmen můžete užívat ve formě džusů nebo sušeného prášku. Obvyklá doporučená dávka je 2 až 3x denně 1 čajová lžička prášku, u dětí do 40 kg postačí polovina dávky. Starší a nemocní lidé mohou dávku zvýšit až na 6 čajových lžiček 2 až 3x denně. V tomto případě je potřeba brát v úvahu, že se mohou vyskytnout přechodné potíže způsobené tím, jak se tělo čistí a trávicí soustava není zvyklá na tento druh potravy. K typickým projevům patří průjem, zhoršení ekzémů, únava a bolest hlavy. Proto je potřeba dávku zvyšovat postupně.

Prášek rozmícháme ve studené neperlivé vodě nebo ovocném džusu a vypijeme. Nejlépe se vstřebává nalačno (tj. 20 až 30 minut před jídlem). Zvláště po ránu dodá tělu energii pro vstup do nového dne. Délka užívání by měla být minimálně 2 až 3 měsíce, aby se mohly příznivé účinky ječmene projevit. Zelený koktejl si ale klidně můžete připravovat dlouhodobě, bez přerušení užívání.

Výborně stravitelná je i šťáva z mladého ječmene, kterou můžete snadno míchat s vodou nebo džusem. Kdo si chuť ječmene neoblíbí, může sáhnout po tabletách obsahujících prášek ze sušených rostlinek.

Komu nesedne

Kromě výše zmíněných přechodných projevů, než se tělo s mladým ječmenem „sžije“, se jiné nežádoucí účinky u zdravých lidí nevyskytují. Ve vzácných případech se může vyskytnout alergie na tuto potravinu. V případě, že jste po operaci žaludku nebo střev, při akutních zánětech hlubokého žilního systému, akutní plicní embolii nebo pokud užíváte léky na ředění krve či snížení imunity, se raději o užívání zeleného ječmene poraďte s lékařem.

Ječmen v těhotenství

Ač není užívání mladého ječmene v průběhu těhotenství a kojení oficiálně potvrzeno, je k dispozici mnoho zdrojů, které užívání připouštějí, ba přímo doporučují. V tomto období dodávají zelené potraviny spoustu dobře využitelných živin, které jsou prospěšné nejen pro maminku, ale i pro vyvíjející se miminko.

Pokud mladý ječmen dlouhodobě užíváte ještě před početím, máte jistotu, že většina škodlivin je z těla vyloučena a nemusíte se bát pokračovat v užívání. Když chcete začít užívat zelené potraviny v průběhu těhotenství a kojení, raději začněte nízkými dávkami a postupně je zvyšujte.

nakupovat

Související zboží

všechny články

Přečtěte si

 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám