Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » Koenzym Q10 pro generaci středního věku

Koenzym Q10 pro generaci středního věku

Péče o tělo Zdraví z přírody Léčivé přípravky Srdce a cévy

Koenzym Q10 se doporučuje lidem ve středním věku, kteří na sobě již začali pociťovat únavu. Oživuje totiž buňky a pomáhá jim získat energii, kterou věkem ztrácíme.

Koenzym Q10 pro generaci středního věku

Koenzym Q10 snad všichni známe z televizních reklam a lékáren. Málokdo by ale dokázal z hlavy říci, o co se vlastně jedná. Q10 se přirozeně vyskytuje v našem těle. Jde o látku, která nám zásadně pomáhá získávat energii z potravin. Když ho máme nedostatek, jsme unavení. Je proto vhodné jej pravidelně doplňovat. Koenzym Q10 má totiž účinky, které uvítáme nejen s přibývajícími léty.

Koenzym Q10 pro generaci středního věku

Nejčastěji se koenzym Q10 doporučuje lidem ve středním věku, kteří na sobě již začali pociťovat únavu. 

Koenzym Q10 je vhodný zejména pro ty, kteří:

  • nemají dostatek fyzické aktivity,
  • jsou ve stresu,
  • kouří,
  • trpí nadváhou či obezitou,
  • užívají léky ze skupiny statinů

Jak pravidelně doplnit zásobu

Vše je chemie. Nejvíce koenzymu Q10 se v těle vyskytuje v játrech, srdci, plicích, ledvinách a reprodukčních orgánech. A něco najdeme i ve střevní mikroflóře. Tělo jej ale vyrábí vcelku složitou cestou, a tak i taková věc, jako je nedostatek vitamínů B, C, kyseliny listové nebo stopových prvků proces tvorby koenzymu Q10 zastaví. Když to trvá delší dobu a jeho hladina klesne o víc než čtvrtinu, začneme být unavení, máme vysoký krevní tlak nebo srdečně cévní problémy. Proto musíme tělu pomáhat a myslet na skladbu jídelníčku.

Koenzym Q10 je možné čerpat z pestré stravy.

Nachází se především:

  •  v srdci,
  • v játrech,
  • v ledvinách,
  • v hovězím mase,
  • v sardinkách, makrelách,
  • ve špenátu,
  • v sójovém oleji,
  • v oříšcích a arašídech.

V běžných porcích však denní doporučenou dávku 30 mg nedoplníme. Proto je vhodné jej hlavně ve středním věku brát jako doplněk stravy.

Jaký doplněk vybrat

Na trhu samozřejmě najdeme spoustu doplňků stravy. Je ale důležité vybrat takový, který vám skutečně pomůže. Doporučujeme se zaměřit na doplňky stravy z přírodních zdrojů. Měly by také obsahovat doporučenou denní dávku, tedy 30 mg. Takové množství by mělo postačit jako prevence. 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám