Doprava zdarma nad 599 Kč. Přihlaste se k newsletteru!
Lékárna.cz

Chutná a zdravá snídaně

Chutná a zdravá snídaně
Sdílet

Kuskus vaříme většinou na slano. Ale skvěle chutná i jeho sladká verze. Poradíme vám, jak si udělat rychlou, zdravou a chutnou snídani nebo lehkou svačinu. Pojďme na to.

Čerstvé vs. sušené ovoce

Ovoce je velmi významným zdrojem vitamínů a živin. Nejčastěji v ovoci najdeme vitamín C, draslík a kyselinu listovou, což jsou živiny, kterých má řada lidí nedostatek. Ovoce rovněž obsahuje hodně vlákniny, která pomáhá snižovat cholesterol, zvyšuje pocit sytosti a plnosti. To se skvěle hodí při hubnutí nebo udržování hmotnosti. Ovoce je navíc bohatým a kvalitním zdrojem antioxidantů. 

Víte, že ...

Konzumace potravin s vysokým obsahem antioxidantů zpomaluje stárnutí a snižuje riziko vzniku řady onemocnění.

Mimo sezónu můžete svůj jídelníček obohatit o sušené ovoce. To je stejně jako čerstvé ovoce bohaté na vitamíny a minerály, ale protože při dehydrataci může ovoce přijít až o 7/8 vody má sušené ovoce výraznější chuť a dochází ke ztrátě vitamínu C.

Náš tip

Sušené ovoce má více přírodního cukru a kaloríí, proto doporučujeme vyhnout se slazenému sušenému ovoci a jíst sušené ovoce v menší míře než čerstvé.

Proč jíst oříšky

Oříšky jsou zdravou potravinou, která by neměla chybět v našem jídelníčku. Jsou zdrojem bílkovin, minerálních látek, vitamínů a tuků, z nichž převažují zdravé nenasycené lipidy. Ty pomáhají bojovat našemu organismu proti kardiovaskulárním chorobám a dalším civilizačním onemocněním. Kvůli vysokému obsahu tuků a energetické hodnotě je potřeba ořechy konzumovat v rozumné míře. Doporučená denní dávka je 30-50 g (přibližně hrst).

Lískové oříšky

Jsou u nás běžně rozšířené a jsou významné pro svůj obsah mědi, dále pak manganu, železa, hořčíku, vitamínu E a vápníku. Lískové oříšky mají pozitivní vliv na zdraví očí a doporučují se konzumovat lidem s cukrovkou druhého typu a také prospívá našim mozkovým závitům a jsou tedy vhodné pro děti, studenty a starší lidi (i seniory).

Pistácie

Obsahují ze všech oříšků nejvíce železa a naopak nejméně kalorií. Nachází se v nich vitamíny A, E a B a rovněž draslík a thiamin. Prospívají imunitnímu, nervovému i cévnímu systému. Pozitivně působí na zlepšení nálady a podporují mozkovou aktivitu a intelekt. 

Sladit ano, ale pozor na množství

Datlový sirup je považován za zdravější alternativu slazení. Má méně kalorii než klasický cukr. Přesto byste měli sladit s rozumem :-)

Na jednu snídani budete potřebovat

Postup

  • Na pánvičce rozpustíme máslo, přidáme kuskus a lehce ho osmahneme.
  • Poté kuskus zalijeme vodou a počkáme až změkne.
  • Do vzniklé směsi nakrájíme kousky ovoce, oříšky a skořici.
  • Nakonec dosladíme medem nebo datlovým sirupem, důkladně promícháme a stáhneme z planeme.

Dobrou chuť 💚

PharmDr. Kamila Horníčková

PharmDr. Kamila Horníčková

20. srpen 2020
Máte dotaz k článku? Napište nám!

Přečtěte si také

Mlsat se dá i zdravě. Připravte dětem do školy nebo na rodinný výlet vydatnou svačinku nabitou energií a bohatou na vitamíny, minerály a mastné kyseliny. Pojďme na to.

více

Děti sušenky milují... Jenže ty kupované většinou obsahují palmový olej a obří dávku cukru. Proto je zkuste upéct doma sami a dětem je pak zabalit ke svačině do školy! Variací zdravých cookies je…

více

Pro správné fungování organismu je nutné pít dostatečné množství tekutin. Přesto trpí mírnou dehydratací stále velké množství lidí. Rizikovější skupiny jsou děti a senioři, u kterých bychom na pitný…

více

S nepříjemnými příznaky tohoto onemocnění se potýká až 10 % dětí ve věku 3-7 let. Jak toto kožní onemocnění rozeznat, léčit a jak mu předcházet, se dozvíte v našem článku.

více

Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním.

Zjistit více