Doprava zdarma nad 599 Kč. Přihlaste se k newsletteru!
Lékárna.cz

Chutná a zdravá snídaně z kuskusu

Chutná a zdravá snídaně z kuskusu
Sdílet

Kuskus vaříme většinou na slano, ale skvěle chutná i nasladko. Poradíme vám, jak si udělat rychlou, zdravou a chutnou snídani nebo lehkou svačinu.

Ovoce čerstvé nebo sušené

Ovoce je velmi významným zdrojem vitamínů a živin. Nejčastěji v ovoci najdeme vitamín C, draslík a kyselinu listovou a spoustu dalších vitamínů, minerálních látek a antioxidantů. Ovoce rovněž obsahuje hodně vlákniny prospěšné pro pocit sytosti a zdravé trávení.

Mimo sezónu můžete svůj jídelníček obohatit o sušené ovoce. To je stejně jako čerstvé ovoce bohaté na vitamíny a minerály, ale protože při dehydrataci může ovoce přijít až o 7/8 vody, má sušené ovoce výraznější chuť. Pokud si sušené ovoce namočíme do vody, opět nabyde a bude šťavnatější.

Na co si dát pozor u sušeného ovoce

Sušené ovoce má více přírodního cukru a kaloríí. Dávejte si pozor, jaké sušené ovoce si vybíráte, vyhněte se navíc přislazovanému sušenému ovoci a jezte sušené ovoce bez přidaného cukru nebo sirupu.

Proč jíst oříšky

Oříšky jsou zdravou potravinou, která by neměla chybět v našem jídelníčku. Jsou zdrojem bílkovin, minerálních látek, vitamínů a tuků, z nichž převažují zdravé nenasycené lipidy. Kvůli vysokému obsahu tuků a energetické hodnotě je potřeba ořechy konzumovat v rozumné míře. Doporučená denní dávka je 30-50 g (přibližně hrst).

Poklad jménem lískové oříšky

Jsou u nás běžně rozšířené a jsou významné pro svůj obsah mědi, dále pak manganu, železa, hořčíku, vitamínu E a vápníku. Obsahují ze všech oříšků nejvíce železa a naopak nejméně kalorií. Nachází se v nich vitamíny A, E a B a rovněž draslík a thiamin. Oříšky obecně vyživují naše mozkové závity a tím celkově prospívají našemu. Hodí se jako rychlý snack do kabelky, či batůžku, na cesty do práce i výlety v přírodě. 

Slaďte s rozumem!

Datlový sirup  a další tekutá sladidla včetně medu jsou považovány za zdravější alternativu slazení. Mají méně kalorii než klasický cukr. Přesto byste měli sladit s rozumem :-) Vše o alternativách bílého cukru najdete i dalším našem článku.

Tip na dobrou a zdravou snídani

Postup

  • Na pánvičce rozpustíme máslo, přidáme kuskus a lehce ho osmahneme.
  • Poté kuskus zalijeme vodou a počkáme až změkne.
  • Do vzniklé směsi nakrájíme kousky ovoce, oříšky a skořici.
  • Nakonec dosladíme medem nebo datlovým sirupem, důkladně promícháme a stáhneme z planeme.

Dobrou chuť 💚

29. září 2021
Máte dotaz k článku? Napište nám!

Přečtěte si také

Sladkovodním a mořským řasám, jejichž užívání se v poslední době těší velké oblibě se přisuzují různé prospěšné vlastnosti. Co je na tom pravdy a je jejich dlouhodobá konzumace bezpečná? Prozradíme v…

více

Co způsobuje bolest v patě a jak se s ní vypořádat? Poradíme v našem článku.

více

Je CBD olej opravdu tak výjimečný? K čemu je vhodný? A co je to endokanabinoidní systém? Prozradíme vám odpovědi nejen na tyto otázky.

více

Nejen o tom, jaké jsou výhody kontaktních čoček, pro koho se hodí a jak o ně pečovat prozradíme v našem článku. Dozvíte se i jak pečovat o zrak, a jak s ním souvisí to, co jíte.

více
Zeptejte se lékárníka

Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním.

Zjistit více

DOPRAVA ZDARMA

k nákupu nad 599 Kč

Přihlaste se k odběru novinek
a slevový kód vám pošleme e-mailem.