Ty nejlepší dárky pro zdraví a krásu a spoustu odměn za vánoční nákupy.

Oblíbené položky
Vybrat odměnu

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Snažší život s diabetem: měření, doplňky stravy a přípravky

Snažší život s diabetem: měření, doplňky stravy a přípravky

Trávení Léčivé přípravky

Víme, které postupy, přípravky a doplňky stravy zlepší váš život s diabetem.

Snažší život s diabetem: měření, doplňky stravy a přípravky

 

Doporučení naší lékárnice Mgr. Pavly Horákové: Dialevel obsahuje unikátní kombinaci výtažku skořice, kyseliny alfa-lipoové a chromu pro normální hladinu cukru v krvi. Doporučuji Dialevel užívat dlouhodobě a pravidelně 1-2 tablety denně. Gurmar je výtažek z rostliny Gymnema sylvestre, který snižuje chuť na sladké a přispívá k udržení normální hladiny cukru v krvi. Vhodný je k dlouhodobému užívání při dávkování  1-3 tablety denně. Xylitol (březový cukr) je o 40% méně kalorický než cukr, ale je stejně sladivý. Stačí proto při slazení použít stejné množství xylitolu, jako jste byli zvyklí u cukru. Díky nízkému glykemickému indexu je vhodný i pro diabetiky.

Doplňky stravy aneb jak vyzrát na zvýšený cukr

Vedle diety a předepsaných léků, můžete po dohodě s lékařem, vyzkoušet i doplňky stravy:

  • Už od pradávna je známo, že hladinu cukru v krvi pomáhají udržovat skořice a gurmar. Mezi nejznámější doplňky stravy s obsahem těchto složek patří Dialevel, Diaben a Gurmar.
  • S chutí na sladké nám pomůže chrom.
  • Stále více se využívá i kyselina alfa-lipoová.
  • Bez povšimnutí by neměl zůstat ani pozitivní vliv  omega-3 nenasycených mastných kyselin na hladinu tuků v krvi, s kterými souvisí i  diabetická retinopatie
  • Borůvková nať snižuje hladinu krevního cukru.

Hodnoty a jejich měření

Hladinu glukózy vám v ordinaci změří lékař. Díky stále větší dostupnosti kvalitních glukometrů si můžete hladinu cukru změřit i sami doma nebo ve spolupráci s vaším lékárníkem.

Pokud vám byla cukrovka diagnostikována, kromě testovacích proužků na měření glukózy existuje i jiné řešení - Free Style Libre čtečka a senzor. Senzor měří koncentraci glukózy v mezibuněčné tekutině a ukládá 8 hodin dat. Je voděodolný a nosit ho můžete až 14 dní. Čtečka zobrazuje aktuální hladinu a křivku glukózy právě díky senzoru, ze kterého jsou do ní přenášena data. O výhodách a možnosti získání těchto přístrojů a výši úhrady zdravotní pojišťovnou se informujte u svého diabetologa.

Přípravky pro snažší život s diabetem

  • Antimikrobiální zubní pasta odstraňuje bakterie z ústní dutiny,urychluje hojení a navíc redukuje zánětlivé procesy a otoky.
  • K urychlení hojivých procesů a proti vzniku zánětů velmi dobře funguje Oroxid roztok.
  • Tablety Milgamma podporují normální funkce periferního nervového systému, který může být vlivem diabetu poškozen.
  • Přírodní regenerační krém podporuje a urychluje hojení, jež může být vlivem cukrovky komplikované.
  • Zásyp na nohy působí preventivně proti plísním a jiným poškozením kůže.
  • Každodenní hygiena je u nemocných diabetem zcela nezbytná. Vhodné jsou sprchové gely s neutrálním pH.
  • Po koupeli je nutné pokožku hydratovat, nejlépe tělovým mlékem s neutrálním pH.

Co jíst a čemu se raději vyhnout?

Základem diabetické diety je pestrá strava s dostatkem všech živin, minerálů, vitamínů a vlákniny. Je důležité vyhnout se cukru, medu a všem potravinám jimi oslazeným. Pokud si nemůžete odepřít sladké, volte raději přírodní náhrady cukrustévii, březový cukr či xylitol.

Vhodnými potravinami jsou zelenina, luštěniny, celozrnné pečivo a těstoviny, celozrnná rýže, nízkotučné mléko a mléčné výrobky, libové vepřové a hovězí maso, kuře, krůta, králík, ryby (alespoň 2x týdně), voda, čaje, vejce (především bílek), brambory, neslazené celozrnné cereálie, rostlinné oleje a margaríny, ovoce, nízkokalorická sladidla, výjimečně nízkostupňové pivo a suché víno.

Nevhodné potraviny konzumujte co nejméně, nejlépe vůbec. Zjistěte, které to jsou a také jak by měl vypadat redukční jídelníček.

Desatero diabetika

  1. Vyloučit potraviny s obsahem jednoduchých cukrů – řepný a třtinový cukr, med, výrobky z nich.
  2. Omezit živočišné tuky a tučná jídla.
  3. Nekouřit, nepít alkohol.
  4. Méně solit.
  5. Zajistit dostatečný pitný režim – minimálně 2 litry tekutin denně.
  6. Hýbat se a omezit stres.
  7. Zhubnout, pokud máte nadváhu. Jídelníček vám pomohou vytvořit výživoví specialisté.
  8. Jíst denně 5 až 6 menších porcí jídla – pro nižší výkyvy glykémie během dne.
  9. Zvýšit přísun vlákniny.
  10. Prohlížet denně nohy a ihned ošetřit každé poranění.
Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám