Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Co vede k úniku moči u dospělých? Budete překvapeni.

Co vede k úniku moči u dospělých? Budete překvapeni.

Ženy Muži

I když se vám přihodí drobná nehoda, věnujte jí pozornost. Vysvětlíme vám, proč se inkontinence u dospělých objevuje a jak se dá řešit.

Co vede k úniku moči u dospělých? Budete překvapeni.

Koho se inkontinence týká 

Inkontinence se týká nejvíce mužů i žen bojujících s nadváhou, obezitou či diabetem, kteří jsou ve středním či starším věku.

Jak ji poznáte?

  • pociťujete tlak nebo dokonce křeče v pánevní oblasti, jež způsobují silné nutkání na močení
  • máte potřebu na močení více než 8x denně a více než 2x za noc

Co vede k samovolnému úniku moči?

Rizikové faktory u žen

  • menopauza (oslabení a vysušení sliznice v pochvě nebo močové trubice)
  • těhotenství, porod (hormonální nerovnováha či svalové změny)

Rizikové faktory u mužů

  • zvětšená prostata, operace prostaty

Rizikové faktory u obou pohlaví:

  • diabetes, Parkinsonova či Alhzeimerova choroba, roztroušená skleróza (poškození nervů, které kontrolují močový měchýř a vyprazdňování)
  • infekce,
  • mrtvice,
  • nemoci močového ústrojí (a operace s nimi spojené)
  • rakovina a s ní spojená léčba
  • nádory, polypy či jiné překážky
  • špatná funkce ledvin
  • některé medikamenty.

Jak se zbavit úniku moči?

Existuje celá řada možností, jak se zbavit samovolného úniku moči. Ačkoli se jedná o velmi choulostivý problém, je důležité jej začít řešit včas. O možnostech píšeme v našem dalším článku - Jak na inkontinenci.

Noční pomočování u dospělých

Noční pomočování se neděje jen malým dětem. Noční pomočování v dospělosti totiž může být příznakem špatné funkce ledvin, diabetu, spánkové apnoe, zvětšené prostaty, zablokované močové trubice či potíží v oblasti močového měchýře nebo také může být způsobeno užíváním některých léků.

Jak odstranit noční pomočování?

Přesto, že správnou léčbu může určit jen lékař, existuje několik pravidel, kterými lze noční pomočování eliminovat:

Naše tipy:

  • Nepijte těsně před spaním: napijte se hodinu před tím, než jdete spát, pak už žádnou tekutinu nekonzumujte.
  • Vyhněte se kofeinu a alkoholu: tyto látky jsou močopudné, jejich konzumaci ve večerních hodinách je tedy nutné se vyhnout
  • Nařiďte si budík: nastavte si budík na dvě probuzení během noci, kdy si odskočíte na toaletu. Dobu mezi jednotlivými probuzeními postupně prodlužujte.

 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám