Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Tapioka

Tapioka

Trávení Zdraví z přírody Ženy

Pokud se snažíte jíst a žít zdravě, tapioka pro vás jistě není žádná novinka. Řada lidí ale stále neví, jak zázračná vlastně je. Co se tedy skrývá pod názvem tapioka?

Tapioka

Co je tapioka?

Tapioka je škrob, který se získává z rostliny manioka, která roste v Jižní Americe a údajně ji pěstovali už staří a slavní Mayové. Její kořen, ze kterého se tapioka získává, svým tvarem asi nejvíc připomene bramboru nebo batát.

Slovo tapioka je brazilského původu a v tamní kuchyni má tento škrob stejné místo jako v Česku ten bramborový nebo kukuřičný. Tapioka není alergen, nepatří ani mezi obilniny ani luštěniny a neobsahuje lepek. Je tedy vhodná pro alergiky, vegany, vegetariány i vyznavače paleo stravy.

Obsahuje naopak dost sacharidů, je kalorická, takže vás déle zasytí, najdete v ní i zdravé tuky a vysoký obsah vápníku.  A jestli to nestačí, je v ní i dostatek železa, fosforu a především omega 3 a omega 6 kyselin.

Teď, když jsem vám tapioku vychválili, podíváme se, jak si ji nejlépe vpravit do těla. Doporučujeme tapiokové perly, vyrábí se z bílé dužiny hlíz rostliny manioku a na trhu existují jak jasné tapiokové perly, tak černé tapiokové perly.

Černé tapiokové perly jsou základem známého bubble tea (bublinkového čaje), tmavou barvu jim během procesu přípravy čaje propůjčí hnědý cukr.

Jak tapioku připravit?

Nejoblíbenější tapiokový recept je tapiokový puding. Můžete si ho koupit ve zdravé výživě a bude dobrý ale ještě lepší bude, když si ho uvaříte doma a vůbec nejlepší, když k jeho přípravě užijete kokosové nebo mandlové, raději než to kravské.  Dochuťte ho cukrem nebo medem. Tapiokový puding je zdravý a má spoustu benefitů, jen nezapomeňte, že je dost kalorický. Tapioka se často v kuchyni používá v kombinaci s kokosem, protože dohromady tvoří lahodnou a zdravou kombinaci.

V obchodech také seženete tapiokovou mouku, která bez problému nahradí klasickou pšeničnou.

Pečivo upečené z tapiokové mouky vydrží o tři dny déle než klasické, je vláčnější a méně drolí, což ocení hlavně milovníci pořádku. Není nic horšího, než si kousnout do chleba nebo rohlíku a půlku vydrolit na podlahu a kuchyňskou linku. Kromě pečení chleba a nedrolících rohlíků se mouka hodí i na bábovky, zahušťování omáček, své místo má i ve veganských kuchařkách, kde často nahrazuje vaječný bílek.

Tapioka by tak neměla chybět v žádné kuchyni, zasytí, potěší chuťové buňky, pomůže s chutí na sladké a zároveň má příznivé účinky při potížích s trávením. Jaké tapiokové recepty máte rádi vy?

Vyzkoušet můžete recept od naší blogerky Klárky, která zkoušela kakaový tapiokový pudink, případně pro vás máme i jeden recept navíc:

Tapiokový puding s čokoládou a čerstvým ovocem

6 porcí,100g/369 kal

Co budete potřebovat:

Postup

Tapiokové perly nechte přes noc namočené v lednici, aby nabobtnaly a pak se vařily kratší dobu. Po dvanácti hodinách je v hrnci s nepřilnavým dnem smíchejte s mlékem a přiveďte k varu. Pudink začne zhruba po deseti minutách houstnout, a to je znamení, že je hotovo.

Pak už doslaďte podle chuti, medem a marmeládou, nebo klidně rozmačkaným ovocem. Při
servírování se nekladou meze fantazii. My doporučujeme nastrouhat na dno pudinku čokoládu, přidat lžíci marmelády, to samé pak zopakujte při zdobení.

Tapiokový pudink je výborný teplý i studený.

Dobrou chuť!

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám