Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Kuchařkou: Vegetariánské kofty

Kuchařkou: Vegetariánské kofty

Pod pojmem "kofty" se dá schovat kde co. Ale když doma něco takového kuchtíte, vždy to musí vonět jako v nějaké orientální restauraci! Kofta je předchůdcem všech různých masových i vegetariánských koulí, které si našly místo skoro v každé kuchyni světa.

Kuchařkou: Vegetariánské kofty

V té naší, české,  by to asi nejvíce připomínalo klasické karbanátky nebo známé čevabčiči podávané s cibulí a hořčicí :-) Ty, které jsem tentokrát vařila já, mají spíše indický charakter a to primárně kvůli vůně koření. Tradiční kofty se připravují z masa - jehněčího, hovězího nebo třeba i z ryb. Buď se koule smaží na ohni nebo na pánvi nebo se vaří v pikantní omáčce. Když se chcete vyhnout masu, sáhněte po nějaké luštěnině a zelenině. Po přidání toho správného koření bude výsledek vždy perfektní!

Já se rozhodla pro cizrnu, mrkev a tuřín, který na mě už delší dobu pomrkával v lednici a nevěděla jsem co s ním. Kofty byly křehké, jemné i pikantní zároveň a s trochou zeleniny a dresinku vytvořily luxusní oběd. V této verzi navíc bezlepkový. Zkuste je taky!

Pro 2 porce budete potřebovat

Chcete-li si ulehčit život, můžete si cizrnu koupit v plechovce. Není ale žádná věda uvařit cizrnu doma. Nejlépe ji přes noc namočte ve vodě. Tu ráno vylejte a vařte ve vodě nové podle návodu. Pravda trvá to trochu déle, ale tato příprava je zdravější. Uvařenou cizrnu řádně rozmixujte. K ní pak přidejte jemně strouhanou mrkev a tuřín, prolisovaný česnek, petrželovou nať, vejce, sůl a koření. Nemáte-li římský kmín mletý, doporučuji ho alespoň trochu nasekat nožem, aby se lépe uvolnila chuť i vůně. Aby se s těstem lépe pracovalo, přidala jsem dvě lžíce pohankové mouky. Kofty jsem pak obalila v kukuřičné strouhance. Lépe pak drží tvar, lépe se smaží a lépe chutnají :-) Smažila jsem v běžném olivovém oleji tak, aby alespoň půl koule bylo ponořené. Smažení netrvá dlouho, stačí do zlatova ze všech stran.

Kofty jakéhokoliv druhu se podávají se zeleninou, tortilou nebo s různým pečivem. Chuť doplní jogurtový dip, ale i bez něj je to zkrátka dobrota. 

CIZRNA - Nebo-li římský hrách je luštěnina oříškové chuti a zdrojem mnoha a mnoha cenných látek. Obsahuje velké množství železa, vápníku i hořčíku. Má nízký glykemický index, hodí se pro redukční diety.

ŘÍMSKÝ KMÍN - Vzhledově běžnému kmínu velmi podobný, chutí a vůní už méně. Pozitivně působí na zažívání a proti nadýmání. Zajímavé jsou i jeho protizánětlivé účinky.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám