Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Kuchařkou: Bulgurové karbanátky

Kuchařkou: Bulgurové karbanátky

Každému se občas stane, že má ledničku skoro prázdnou a špajz tak napůl. A to pak teprve vznikají nápadité recepty z toho “co-dům-dá” nebo spíš “co-špajz-dá”. Karbanátky se dělají primárně z masa. Ale popravdě už jsem je zkoušela dělat z kdečeho a vždy to dopadlo dobře. Tentokrát jsem sáhla po bulguru.

Kuchařkou: Bulgurové karbanátky

Už dlouho jsem po něm pomrkávala, ale nějak jsem pořád nevěděla co s ním. Občas jsem ho v minulosti hodila jako přílohu k masu či zelenině, na víc jsem se nezmohla. Když však byla krize a doma skoro nic nebylo, napadly mě karbanátky. K tomu jsem opekla brambory a přidala nějakou zeleninu a luxusní oběd byl na světě. Do těsta na karbanátky jsem přidala sušená rajčata a nějaké bylinky. Nakonec jsem karbanátky obalila v sezamu. Nebojte se zapojit vlastní fantazii a přidat i jiné ingredience, které máte rádi. V tomto jarním období mě napadá třeba medvědí česnek.

Pro tři porce budete potřebovat

  • 1 hrníček jemného bulguru

  • 1 vejce

  • ½ hrníčku pohankové nebo špaldové mouky

  • 3 stroužky česneku

  • hrst sušených rajčat

  • koření nebo čerstvé bylinky

  • sůl a pepř

  • sezam na obalení

  • olivový olej na smažení

Bulgur je potřeba nejprve uvařit v mírně osolené vodě. Doba i způsob vaření je podobný rýži. Až bulgur změkne, nechte ho vychladnout, aby nebyl úplně horký. K němu pak přidejte vejce, mouku, prolisovaný česnek, nakrájená sušená rajčata a bylinky se solí a pepřem podle chuti. Pořádně směs promíchejte a nechte asi deset minut odpočinout, aby se propojily chutě a vzniklo těsto, s kterým se lépe pracuje. Rukou pak vytvarujte placky, které můžete obalit v sezamu. Pak stačí karbanátky usmažit na kapce olivového oleje do zlatova.

Dobré jsou jen tak, se zeleninovým salátem nebo třeba s bramborem. Pochutnáte si na nich i za studena.

BULGUR - Je to bohatý zdroj vlákniny s obsahem celé řady cenných látek jako je selen, železo nebo hořčík. Nenadýmá, zasytí na dlouhou dobu a tím potlačuje chutě na sladké.

SEZAM - Malé semínko napěchované vitamíny a minerály. Díky vysokému obsahu železa se doporučuje lidem trpící chudokrevností. Pro vysoký obsah vitamínu B a hořčíku zase těm, kteří trpí depresemi.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám