Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » Jak jste na tom s pitným režimem?

Jak jste na tom s pitným režimem?

Víte, že lidský organismus vyloučí z těla až 2,5 litru vody denně? Měli bychom tedy ztracenou vodu zase zpět doplnit, jinak může dojít k dehydrataci. S tím samozřejmě úzce souvisí dodržování pitného režimu. Jak jste na tom vy?

Jak jste na tom s pitným režimem?

Nechceme vás strašit, ale hned na začátku bychom si měli říci, co s naším tělem vlastně dělá nedostatečný přísun tekutin. Lidské tělo je tvořeno z 70 % z vody. Stačí, abychom ztratili 1,5 % vody, a nastává dehydratace. Na každých 10 kg své váhy bychom tedy měli vypít 300 ml vody. Příjem musíme zvýšit v parném létě, kdy se více potíme, a při fyzické zátěži.

Mezi první a nejčastější znamení špatného pitného režimu patří zvýšená únava, bolest hlavy, křeče a podrážděnost. Trpí samozřejmě i pokožka, která je vysušená. Pokud nebudete dostatečně pít, pleť vám nezlepší ani sebelepší hydratační krém. Dlouhodobá dehydratace může mít za následky ledvinové kameny, kolaps ledvin nebo dokonce může vést k infarktu!

A jak se říká, hlad je převlečená žízeň – voda pomáhá snižovat pocit hladu. Ale pozor, nezáleží jen na tom, kolik toho vypijete, ale hlavně, co vypijete. Jak se ale donutit, abychom dodržovali pitný režim?

Vybírejte si, co budete pít

Nejpřirozenějším zdrojem tekutin pro naše tělo je samozřejmě čistá nesycená voda. Ale ruku na srdce, kdo z nás dokáže dlouhodobě pít denně 2 litry neochucené vody. Vydržíte to pár dní, ale potom… prostě se vody přepijete. Rozhodně to ale není důvod k tomu, abyste sahali po slazených limonádách s umělými barvivy.

Dávejte si pozor také na ochucené minerálky, které se tváří nevinně, ale přitom se obsahem cukru hravě vyrovnají limonádám. Rozhodně nepředstavují pití na celý den. Abyste byli schopní dodržovat pitný režim, musí vám pitím hlavně chutnat. Pak půjde všechno lépe.

Dejte přírodě zelenou

V letních měsících si do sklenice nebo lahve s vodou hoďte pár lístků máty, meduňky, kousek melounu, maliny, broskve… prostě co máte zrovna po ruce. Voda je pak chutnější a voňavější. Ne vždy ale máte po ruce takovéhle suroviny. V takové chvíli jsou perfektní ovocné šťávy. Vyhýbejte se ale levným sirupům, které jsou plné sladidel, umělých barviv a přidaného aroma. Kvalitní šťávy a sirupy jsou vyráběny vždy z ovoce, kyseliny citrónové a cukru. Šťávy můžete střídat, aby vás neomrzela jejich chuť.

100% ovocné šťávy Virde jsou vyrobené bez konzervantů a aromat. Konzervanty zde nahrazuje proces pasterizace, a tak si šťávy zachovávají maximum živin. Nejenže skvěle chutnají, ale také vám mohou pomoci při nejrůznějších problémech – například brusinková šťáva a echinaceou a manosou má příznivé účinky na močové cesty (o brusinkách jsme již psali), borůvková šťáva zase na zrak, rakytníková posiluje obranyschopnost.

Pamatujte, že je lepší pít v průběhu celého dne po menších dávkách. Náhlým zvýšeným přísunem tekutin totiž zbytečně zatěžujete ledviny.

Jak zvládnout pitný režim

  • Vyrážíte na cestu? Nezapomeňte si s sebou lahev s vodou, kterou můžete dle potřeby doplňovat. K dostání jsou dnes krásné designové lahve na cesty.
  • Zapomínáte doma pít? Postavte si na několik míst v bytě sklenici s vodou a vždy, když půjdete kolem, napijte se.
  • Ráno, když vstanete, vypijte sklenici vlažné vody s citronem. Perfektně vás nastartuje a navíc pomáhá při hubnutí.
  • Ke každému šálku kávy nebo černého čaje vypijte sklenici vody. Nápoje s kofeinem totiž odvodňují organismus.
  • Pracujete v kanceláři? Připravte si naředěnou šťávu do většího džbánu a postupně z ní upíjejte. Nakonec už to pro vás bude automatické.
  • Z čeho pijete? Z otlučeného hrníčku, nebo krásné malované skleničky? I nádoba má totiž na pití velký vliv. Snažte se pít z těch nejhezčích kousků. 

Dodržování pitného režimu je pro náš organismus i pro naši náladu velmi důležité. Zkuste začít zvesela a s chutí – pořiďte si krásnou lahev a přijďte na chuť 100% ovocným šťávám. Uvidíte, že to bude hnedka snazší.

všechny články

Přečtěte si

 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám