Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » 24 hodin v rytmu biorytmů. Hubněte nepřetržitě!

24 hodin v rytmu biorytmů. Hubněte nepřetržitě!

Všechny děje v přírodě probíhají v určitém čase, v určitých biorytmech. Pokud se jimi budeme řídit, můžeme myslet a pracovat, ale třeba i hubnout efektivněji…

24 hodin v rytmu biorytmů. Hubněte nepřetržitě!

 

05.00:

Není nám do řeči ani do smíchu. Za naši špatnou náladu může nedostatek serotoninu, hormonu štěstí. Naše tělo je velice citlivé na bolest, pokud se řízneme nebo opaříme, přijdeme si na své.

06.00:

Krevní tlak stoupá, puls je rychlejší, naše tělo je již aktivní. Stoupá také produkce hormonů a nabíhá i krátkodobá paměť. Dáme-li si tedy po ránu malé opáčko užitečných informací, které můžeme ten den potřebovat, uděláme jedině dobře.

07.00:

Máme vyšší tlak, který po obědě prudce klesá a večer zase stoupá. Proto jsme ráno a večer nejaktivnější a odpoledne naopak nejméně výkonní. Kolem sedmé hodiny pracuje na plné obrátky imunitní systém.

08.00:

Tělo vylučuje nejvíce sexuálních hormonů. Odpočinek pro něj prakticky už skončil a je připraveno poprat se - se snídaní. Protože v tuhle dobu využije nejlépe dodanou energii, můžeme si bez obav dopřát i bohatší porci jídla.

09.00:

Pokud jsme se nenasnídali, svoje tělo jsme pořádně nenastartovali a všechno nám půjde hůře. Jinak značně stoupá naše psychická aktivita a zároveň mírně klesá citlivost na bolest.

10.00:

Jsme vysoce výkonní, snadno zvládáme úkoly a snadno se také učíme. Zažíváme špičku svojí dopolední aktivity a toho bychom měli maximálně využít. Pokud se neuspíme těžkou přesnídávkou, budeme až do 12. hodiny čilí jako fretka.

11.00:

Protože mezi 10. a 12. hodinou je mozek nejvýkonnější, vyprodukuje v tuto dobu nejvíce geniálních plánů. Stále jsme dost aktivní a dobře zvládáme psychickou zátěž.

12.00:

Kolem poledne končí první období skvělé psychofyzické výkonnosti, nastává okamžik mobilizace všech sil.

13.00:

Po dopoledním výkonu jsme úplně vyčerpaní a usínáme únavou. Rozhodně bychom se neměli pouštět do náročných věcí – zato do něčeho dobrého na zub ano. Mezi 13. a 16. hodinou je tělo podstatně odolnější vůči bolesti.

14.00:

Máme velmi pomalé reakce a potřebujeme si odpočinout. V tuto dobu nás také může přepadnout neodbytná chuť na sladké.

15.00:

Křivka energie sice stoupá poměrně pomalu, ale stoupá! Kolem 15. hodiny však máme už zase v pohotovosti smysly, a tak uděláme nejlépe, když se budeme v tuto dobu věnovat nějaké psychické činnosti.

16.00:

Odpoledne máme nejvyšší práh bolesti, lépe snášíme zubařskou vrtačku, revma i artróza nás sužují méně a bolesti žaludku polevují. Kolem 16. hodiny bychom měli sáhnout po lehké svačině.

17.00:

V tomto období má organizmus velkou schopnost regulovat svoji teplotu, a proto se mu bude více než kdy jindy líbit v sauně. Také snadněji překoná i větší fyzickou zátěž.

18.00:

Naše tělo je psychicky svěží a touží po pohybu. Srdce a plíce pracují naplno, svaly mají obrovskou sílu a my podáváme maximální sportovní výkony. Špičková je také schopnost reagovat a pamatovat si.

19.00:

Kolem 19. hodiny může přijít nervozita a náladovost. A také mlsná, protože se v tuto dobu zbystřují smysly a cit pro vůně i chutě.

20.00:

Protože naše tělo dosahuje nejvyšší hmotnosti, měli bychom si vybrat ke kontrole svojí váhy jinou dobu.

21.00:

Pohlavní orgány jsou opět v pohotovosti, znovu nastává vhodný čas na milování. Pokud máme nějaké pracovní nebo studijní resty, hurá na ně! Naše psychika je totiž ve výborné kondici a nabízí nám možnost intenzivně duševně pracovat.

22.00:

Tělo pomalu utlumuje svoji činnost, klesá tlak i teplota, začíná příprava na spánek. V tuto dobu bychom už neměli organizmus zatěžovat žádnou napínavou zábavou, kávou, jídlem nebo sportem, jinak narušíme jeho noční odpočinek.

23.00:

Opět se zvyšuje citlivost na bolest. Pokud spíme, naše tělo prochází fází hlubokého spánku a probíhá v něm obnova buněk. Pokud ještě nespíme a usneme až výrazně po jedenácté, naše tělo si nestačí odpočinout.

24.00:

Nastává největší útlum duševních schopností a intenzivní zpracovávání tuků. Ponocujeme-li ještě, rozhodně bychom měli zapomenout na alkohol, kávu a kouření


01.00:

Měli bychom už asi tři hodiny spát. Spíme lehkým spánkem a můžeme se snadno probudit. V této době jsme zvláště citliví na bolest. Naše tělo produkuje maximum imunitních buněk.

02.00:

Většina orgánů má sníženou funkci, s výjimkou jater, jejichž činnost naopak vrcholí. Máme nejpomalejší reakce z celého dne, v tuto dobu dochází nejčastěji k nehodám a pracovním úrazům.

03.00:

Kolem třetí hodiny je tělo fyzicky úplně vyčerpané a odpočívá. Máme velmi nízký krevní tlak, pomalý puls a pravidelný hlubší dech s dlouhými periodami. Musíme-li být vzhůru, dá nám to pořádně zabrat.

04.00:

Tělo má stále výrazně pomalou aktivitu a nízký tlak, mozek je zásoben minimálně, ale již se zbystřuje sluch. Pokud se v tuto dobu pravidelně probouzíme, může jít o varovný signál začínajícího onemocnění plic nebo také o úplné psychické vyčerpání.

Související články:


Boj proti obezitě
Hubněte s radostí
Chcete zhubnout? Nebuďte v tom sami!
Spalovače tuku! Přehled 7 nejzákladnějších látek.
Soutěžte a zhubněte tvořivě s originálním „interaktivním“ jídelníčkem

 

 

nakupovat

Související zboží

všechny články

Přečtěte si

 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám