Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Domácí zeleninové chipsy: Pochoutka k oblíbenému filmu

Domácí zeleninové chipsy: Pochoutka k oblíbenému filmu

Děti Zdraví z přírody Rady lékárníka

Patříte mezi milovníky slaného pokušení? Máme pro vás řešení v podobě slaných chipsů, které jsou zdravé ale zároveň i chutné.

Domácí zeleninové chipsy: Pochoutka k oblíbenému filmu

Proč jíst zdravě?

Zdravý životní styl a konzumace vhodných potravin se podílí na psychické vyrovnanosti, dobré náladě, pravidelném vylučování, celkové vitalitě a rovněž vám může pomoci optimalizovat tělesnou váhu. Vyvážená strava podporuje správnou funkci imunitního systému, činnosti mozku a celkové zdraví.

Dbejte na to, co jíte

Ty nejlepší potraviny jsou přirozené, lokální a organické, bez genetické modifikace a minimálně upravované.

Kořenová zelenina

Základním pravidlem pro vyváženou stravu je jíst dostatek ovoce a zeleniny, včetně kořenové. Tu bychom měli konzumovat v pravidelných dávkách, protože je zdrojem důležitých živin. Je totiž zdrojem důležitých živin. Přírodní síla kořenové zeleniny působí blahodárně na podporu imunitního systému, správné fungování tlustého střeva, na krevní oběh a podílí se i na vitalitě kostí, zubů a nehtů. 

Mrkev jako přírodní lék

Nejznámější kořenovou zeleninou je určitě mrkev. Je nabitá antioxidanty, které ničí volné radikály a posilují imunitní systém. Najdeme v ní vitamín C, E, A, B, selen, hořčík, jód, draslík, vápník, železo nebo vlákninu. Rovněž je bohatým zdrojem betakarotenu, který zajišťuje ochranu buněk před bakteriemi a viry, má pozitivní vliv na oči a stimuluje kůži namáhanou opalováním.

Náš tip

Chcete posílit imunitní systém přírodní cestou? Sáhněte po sklence mrkvové šťávy. Pro silnou imunitu doporučujeme pít jednu sklenici (přibližně 200 ml) čerstvé šťávy denně a nejlépe ráno nalačno.

Silák jménem pastinák

Po mrkvi je druhou nejznámější kořenovou zeleninou. Povzbudí sílu svalů i fyzickou kondici obecně. Pastinák konzumujte v obdobích náročnějších na fyzickou a psychickou kondici - například během změny ročních období, při chřipkových epidemiích nebo stresových situacích.

Víte, že ...

Nepleťte si pastinák s petrželí! Pastinák má jemnou, sladkou chuť, kdežto petržel chuťově výraznější.

Celer posiluje organismus

O jeho účincích na lidský organismus věděli již staří Řekové - celer podávali atletům ke zvýšení výkonnosti. Pravidelnou konzumací celeru dodáte tělu železo pro dobrý krevní obraz, dále pak vápník a fosfor na posílení hustoty kostí. Vaše srdce potěší i obsah draslíku. Vitamín C zase vyzbrojí bílé krvinky pro boj s nežádoucími viry a bakteriemi. Zařazením celeru do jídelníčku posílíte organismus, tj. mozkovou činnost, oběhovou soustavu a imunitní systém.

Proč jíst celer

Celer je považován i za přírodní afrodiziakum, pomáhá při chronických zánětech a očišťuje močový a pohlavní systém.

Červená řepa jako elixír zdraví

Červená řepa je jako léčivá rostlina známá již více než 2000 let. Obsahuje betain, který má protizánětlivé, antioxidační a detoxikační účinky. Je bohatá na vitamíny C, B1, B2, B6, listovou a pantotenovou kyselinu a na minerální látky jako např. draslík, fosfor, hořčík, vápník, sodík, železo a zinek. Nízká energetická hodnota činí z řepy ideální potravinu v odlehčeném jídelníčku. Červená řepa stimuluje výměnu látek v těle a tím omlazuje a revitalizuje tělo, reguluje krevní tlak, čímž chrání kardiovaskulární systém, snižuje cholesterol v krvi, zlepšuje funkci jater, posiluje kůži, vlasy a nehty.

Zdraví na první místě

Trpíte na žaludeční problémy nebo zácpa? Vyzkoušejte ranního panáka zdravé šťávy z řepy, která rozpohybuje vylučovací soustavu a neutralizuje přebytek žaludečních kyselin.

Na zdravé chipsy budete potřebovat

Postup

Troubu si předehřejte na 200 °C. Všechnu zeleninu umyjte, očistěte a případně i oškrábejte. Vše pak nakrájejte na tenká kolečka a rozvrsvěte na plech vyložený pečícím papírem. Nakonec pokapte olivovým olejem, lehce osolte a pečte v troubě, dokud nejsou chipsy pěkně křupavé :-)

Dobrou chuť 💚

Veškerá zdravotní, výživová či léčebná tvrzení jsou v rámci legislativy EU výrazně omezena. Při tvorbě článků smíme vycházet pouze ze schválených tvrzení, která uvádí platná legislativa.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám
Zeptejte se lékárníka