Ty nejlepší dárky pro zdraví a krásu a spoustu odměn za vánoční nákupy.

Oblíbené položky
Vybrat odměnu

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » 10 důvodů, proč se neobejdeme bez vitamínu E

10 důvodů, proč se neobejdeme bez vitamínu E

Detoxikace Kůže

Má blahodárné účinky pro pleť, posiluje celý organismus a působí preventivně proti rozvoji některých závažných onemocnění. Řeč je o vitamínu E. Poradíme vám, v jaké formě jej užívat, aby skutečně fungoval.

10 důvodů, proč se neobejdeme bez vitamínu E

 

Naše lékárnice doporučuje: Jezte ořechy i semínka

Vitamín E podporuje hojení ran a poranění, má silné zvláčňující a ochranné protizánětlivé účinky na pleť. Zařaďte do svého jídelníčku pšeničné klíčky a olej z pšeničných klíčků, dále olivový olej, ořechy (mandle) a semínka, které jsou bohatým zdrojem tohoto vitamínu. (PharmDr. Kamila Horníčková)

 

1. Vitamín E hydratuje a omlazuje pokožku

Vitamín E je účinnou složkou v pleťových krémech, tělových mlécích či olejích. Hlavním důvodem je, že dokáže kůži hydratovat, zároveň také zpomaluje její stárnutí a naopak urychluje hojivé procesy.

2. Vitamín E je účinný antioxidant

Vitamín E v kapslích má pro tělo důležité antioxidační účinky. Bojuje totiž proti působení volných radikálů, které jednak narušují obranyschopnost organismu, a také poškozují bílkoviny a lipidy.

3. Vitamín E proti spálené pokožce

Fakt, že je vitamín E častou složkou opalovacích krémů, naznačuje, že pomáhá zmírňovat následky působení slunečního záření na pokožku. Zároveň pokožku, která byla vystavena slunci, hydratuje a vrací jí pružnost, proto je vitamín E velmi často i součástí poopalovací péče.

Tip naší lékárnice: Připravte si vlasovou masku

Pokud vás trápí vypadávání nebo řídnutí vlasů, přidejte několik kapek tekutého vitamínu E do vaší vlasové masky nebo kondicionéru předtím než aplikujete na umyté vlasy. a neche působit. Vyzkoušet můžete i revitalizující vlasovou masku: smíchejte 2 lžíce olivového nebo slunečnicového oleje, 1 lžíci medu a 10 kapek vitamínu E. Dobře rozmíchanou směs vetřete do suchých vlasů a nechte 20 minut působit. Poté umyjte běžným šamponem na vlasy. (PharmDr. Kamila Horníčková)

4. Vitamín E proti akné

V kombinaci se selenem a koenzymem Q10 je vitamín E v tabletách vysoce účinný v boji proti akné. Tuto suplementaci je vhodné doplnit o čištění pleti mýdlem s neutrálním pH, jež je obohaceno o vitamín E.

5. Vitamín E pro krásné rty

Chcete-li, aby vás netrápily popraskané rty, ale naopak vaše ústa byla neustále vláčná, hydratovaná a svěží, spolehněte se na balzám na rty s vitamínem E.

6. Vitamín E jako prevence proti mnoha vážným poruchám

Vitamín E v tobolkách je ideálním prostředkem proti chudokrevnosti, jež je způsobena nedostatečnou výživou. Využívá se při hormonální nerovnováze způsobené klimakteriem a při poruchách menstruačního cyklu. Jako podpůrná léčba je vhodný při degenerativních onemocněních, jako je například Alzheimerova choroba a také u problémů se žlázami s vnitřní sekrecí. Zároveň je vhodný pro prevenci ischemické choroby srdeční nebo cévních onemocnění mozku.

7. Vitamín E proti oxidačnímu stresu

Oxidační stres se podílí na vzniku takových nemocí, jako je například Parkinsonova choroba, infarkt myokardu, vitiligo nebo chronický únavový syndrom. Aby se vám oxidační stres vyhnul velkým obloukem, je tekutý vitamín E nezbytným doplňkem stravy.

8. Vitamín E pro krásné nehty

Chcete-li mít silné a zdravé nehty, začněte je pravidelně každý večer potírat výživným olejem s vitamínem E

9. Vitamín E na zmírnění pálení a svědění

Mast s vitamínem E snižuje pálení, svědění a další nepříjemné projevy, které mohou provázet kožní alergie a ekzémy.

10. Vitamín E pro dobrou kondici

I když vás netrápí žádné neduhy, na vitamín E nezapomínejte. Dodává totiž organismu vitalitu. Doplňovat jej můžeme z běžných potravin s ohledem na vyvážený jídelníček. Hlavním zdrojem vitamínu E jsou pšeničné klíčky, máslo, mléko, nerafinovaný slunečnicový či sójový olej nebo olej z pšeničných klíčků a také třeba arašídy, mandle, lískové ořechy, listová zelenina a maso savců.

Náš tip: Zařaďte do jídelníčku mandle

Mandle jsou zásobárna zdravých fytonutrientů, tuků, minerálů a vitamínu E. Obsahují také vhodný poměr omega 3 a 6 kyselin, hořčík a vápník.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám