Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » Zdravé vaření: Řepové karbanátky se žlutou rýží

Zdravé vaření: Řepové karbanátky se žlutou rýží

Že karbanátky nemusí být jenom z masa je známá věc. Někdy se dělají ze zeleniny, jindy z luštěnin… tentokrát můžete vyzkoušet karbanátky z obojího - z červené řepy a z červené čočky. Jejich skvělá chuť vás mile překvapí a zároveň dodáte tělu spoustu vitamínů a minerálů. Výborné jsou jenom tak s lehkým jarním salátkem a nebo se žlutou kokosovou rýží.

Zdravé vaření: Řepové karbanátky se žlutou rýží

Pokud chcete tělu dodat dostatek bílkovin, vitamínů, minerálů a vlákniny, sáhněte po červené čočce. Nemusíte se bát, že byste po jídle byli nafouknutí jako balón, červená čočka totiž nenadýmá. Další výhodou je nízký glykemický index, takže vám po ní jen tak nevyhládne. A když červenou čočku spojíte s červenou řepou, která skvěle podporuje trávení, určitě nešlápnete vedle. Jak tedy připravit karbanátky z těchto dvou surovin?

Pro dvě porce budete potřebovat

  • jednu červenou řepu střední velikosti
  • dvě lžíce červené čočky
  • jednu lžíci ovesných vloček
  • jednu lžíci pohankové mouky nebo strouhanky
  • 1 vejce
  • cibuli a česnek
  • himalájskou sůl a koření dle libosti
  • olivový olej
  • rýži
  • kurkumu
  • kokosové mléko

Osvědčený postup

Nejlépe uděláte, když s přípravou začnete už den předem a to tím, že si červenou čočku namočíte. Nebudete ji pak muset vařit a zachová si více živin. Jestli na to však zapomenete, nic se neděje, stačí ji krátce povařit ve vodě.

U vaření začněte s rýží. Než se vám dovaří, stihnete usmažit i karbanátky. V kokosovém mléce orestujte rýži, po chvíli přidejte půl lžičky kurkumy a zalejte vařící vodou. Osolte tak, jak máte rádi a nechte dusit na nejslabším plameni do změknutí. Mezi tím nastrouhejte na jemném struhadle červenou řepu, přidejte na drobno pokrájenou cibuli a prolisovaný česnek, namočenou nebo povařenou červenou čočku, ovesné vločky, mouku, vejce, sůl a koření. Jestli máte možnost přidat čerstvé bylinky, je to bod navíc pro vaše chuťové buňky. Z takové směsi vytvarujte v rukou kuličky, které na rozpálené pánvi trochu rozplácnete a na troše olivového oleje osmažíte do křupava. Je to rychlovka, která vám prostě zachutná!

A proč žlutá rýže? Nejen pro to, že je to stylovější :-) Rýže získala svou krásnou žlutou barvu díky kurkumě. A ta se přidává do jídla nejen pro svou orientální chuť, ale také pro své pozitivní účinky na trávení a prokrvení organismu. Zima vám po ní určitě nebude.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám
Chat - poradíme vám