V receptech Zdravého vaření se nyní na chvilku zaměříme na snídaně. Snídaně je totiž tím nejlepším startem do nového dne a její skladbou ovlivňujeme to, jak se budeme cítit a kolik budeme mít energie. Pokud nesnídáte, děláte velkou chybu. Snídaně může být i skvělým rituálem, u kterého se v klidu sejde celá rodina. Proto si na ni vyšetřete dostatek času a ke kvalitním potravinám si dopřejte i kvalitní nápoje – černý či zelený čaj, nebo čerstvou ovocnou šťávu.

Ovesná kaše s kokosovým mlékem a datlemi

Ovesná kaše k snídani určitě není ničím objevným. Je například typickou součástí britského snídaňového menu. A pokud Vám přijde nezajímavá a vůbec Vás neláká, asi jste vzali její přípravu za špatný konec (například jste vločky vařili jen ve vodě). V tom případě Vám radím, abyste dali ovesné kaši druhou šanci.

Já Vám představím svého favorita mezi ovesnými kašemi (a věřte, že pokud si ji oblíbíte, čeká Vás maraton dalšího experimentování) – já mám ráda hustou kaši s kokosovým mlékem.

Ingredience na větší porcičku kaše, případně snídani pro dva

  • 1 miska ovesných vloček (cca 100 g)
  • 1 hrnek (cca 200 ml) kokosovo-mandlového nápoje
  • 1/2 plechovky kokosového mléka (zbytek mléka určitě využijete i do dalšího vaření – můj tip: použijte ho při zapékání ryby či zeleniny v troubě)

Drobenka navrch:

  • hrst vlašských ořechů
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • asi 10 kousků datlí

Vločky si trošku rozemelte (kaše se pak stane skutečně kaší) a přiveďte k varu ve směsi kokosového nápoje a mléka (vařte tak 3 až 5 minutek). Mezitím si připravte drobenku a to tak, že datle nakrájíte na kolečka či kostičky a smícháte s najemno namletými ořechy a třtinovým cukrem. Drobenku dejte na pánev a po zkaramelizování cukru odstavte. Pak už jen stačí kaši rozdělit do misek, posypat drobenkou a doplnit ovocem, které zrovna máte doma nebo na zahrádce.

Mějte hezký start do každého dne!