Moje srdcovky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Restart organismu

Restart organismu

Péče o tělo Imunita Ženy

Po dlouhé zimě a jaru ve znamení koronaviru potřebují mnozí nastartovat tělo a nabrat novou energii. Poradíme vám, co dělat a jak se rychle dostat zpátky do formy.

Restart organismu

Zbavte se toxinů

Čas od času tělu prospěje zbavit se nahromaděných škodlivin, které mohou být příčinou zdravotních problémů kvůli snížené imunitě. Právě proto se na jaře doporučuje absolvovat detoxikační kúru. 

Pozitiva, které detox přináší: 

  • pročištění střev, žaludku a krevního oběhu,
  • posílení imunitního systému, 
  • zlepšení mentálního a fyzického výkonu. 

Pomoc z přírody

Na detoxikaci je skvělý např. pýr, fenykl, pampeliška, yucca, aloe vera, oves.. Výborný je i ostropestřec mariánský, který obsahuje silymarin  - látku, která podporuje normální trávení, funkci jater a pročištění, normální hladinu cukru v krvi. 

Rozhýbejte se

Pokud jste toto jaro díky koronaviru strávili prací z domova, asi ještě řešíte problémy plynoucí z nedostatečného pohybu a nesprávného sezení za počítačem. Následkem může být zkrácené svalstvo, přibírání hmotnosti, bolest krční páteře, nedostatek energie, špatná nálada. Pravidelné cvičení a přirozený pohyb pomáhají nejen tělu, ale i duši. 

Problémem může být motivace. Proto pro vás máme pár triků, jak si na cvičení zvyknout a už nepřestat: 

  • Začněte hned.  Základem je vybrat si takovou aktivitu, která vás baví a následně pak nečekejte na nic - pusťte se do toho hned! Běh, jízda na kole, posilovna, tenis, squash nebo plavání - možností je spousta a stačí si vybrat tu svoji! 
  • Udělejte si z pohybu rituál.  Ideální je cvičit po troškách a denně. Udělejte si ze své pohybové aktivity denní návyk .Pokud se vám nechce, motivujte se odměnou, která bude následova po každém tréninku. 
  • Užívejte si pohyb samotný, nesoustřeďte se na výkon. Pokud vás sport začne bavit, stane se pro vás doslova návykem - v tom dobrém slova smyslu. Tělo při sportu uvolňuje do mozku endorfin a serotonin, látky, které jsou zodpovědné za pocit štěstí, pohody a radosti. Proto si hodně lidí bez pravidelného sportu nedokáže představit už ani den. 
  • Zkušený trenér pomůže.  Hlavně ze začátku je dobré spolehnout se na trenéra, který vás naučí správně cvičit, abyste si neublížili a stejně tak vás dokáže i namotivovat ke cvičení. 
  • Pokud nemáte rádi cvičení, nahraďte ho jiným způsobem pohybu. Mohou to býr pravidelné procházky, práce na zahradě nebo výlety do přírody. Dejte si pozor na to, abyste tělo zatěžovali rovnoměrně a před těžší túrou nebo prací se protáhněte a dopřejte svalům přípravu. 
  • Nechte auto doma. Choďte  pěšky nebo jeďte na kole všude, kam se dá. Denně byste měli ujít alespoň 10 tisíc kroků, takže pokud nechcete cvičit, chůzí si zajistíte dostatek denního pohybu také. 

Shoďte přebytečná kila

Zdravé hubnutí začíná kalorickým deficitem. Znamená to, že musíte spálit víc energie, než přijmete ve formě jídla. Netýrejte se ale za každou cenu dietami. Na to, abyste pohodlně zhubli, stačí sledovat spálené a přijaté kalorie. Proto pravidelný pohyb zkombinujte se zdravou stravou - takovou, která vás zasytí, ale přitom neobsahuje prázdné kalorie, ze kterých se přibírá na váze.

Zdraví na talíři

Při hubnutí vám pomohou fit recepty, kterých je hodně, ale základem je naučit se jíst tak, aby to pro vás bylo přirozené. Po tom, co přejdete na zdravý způsob stravování se už nebudete chtít vrátit zpátky k původnímu nezdravému stylu. 

Vás jídelníček by měl být pestrý, s vyváženým zastoupením proteinů a s rozumnou mírou tuků a sacharidů. Pokud se naučíte zdravě jíst, zabijete dvě mouchy jednou ranou - tělo se postupně pročistí a zbaví se nežádoucích škodlivin a zároven díky tomu snížíte počet kalorií a hubnutí bude jednodušší. 

Jak na to:

  • Vylučte potraviny plné cukru a nezdravých tuků. 
  • Pokud jste se rozhodli pro detoxikaci organismu, zmírněte nebo omezte konzumaci živočišných produktů.
  • Namísto toho zvolte nerafinované, přirozené formy pokrmů, celozrnné potraviny - ovesné vločky, otruby, naučte se používat alternativní způsoby sladidel, která obsahují dostatek živin i minerálů. 
  • Omezte konzumaci polotovarů a jídla si připravujte sami z čerstvých a kvalitních surovin. 
  • Bílé pečivo nahraďte celozrnným s obsahem semínek a klíčků, bílou rýži na hraďte hnědou, případně použijte quinou nebo bulgur.
  • Jezte hodně zeleniny a ovoce, ideálně z lokálních zdrojů a v bio kvalitě. 
  • Z ovoce i zeleniny si můžete udělat i smoothie, do kterých přidáte semínka, ořechy, případně superpotraviny - např. chlorellu nebo spirulinu
  • Jezte pravidelně a menší porce. 
  • Hodně pijte, alespoň 2 litry denně. Do vody si můžete přidat pár kapek citrónu, případně si připravte bylinkový nebo zelený čaj, případně pár sklenic minerálky bez příchuti. Pít můžete i čerstvé zeleninové nebo ovocné šťávy. Úplně vynechte slazené bublinkové nápoje. 

Pokud si zvyknete na zdravý jídelníček, vůbec nebude vadit, když si čas od času dopřejete i něco nezdravého. Podstatené je, abyste se zdravě stravovali na 80 %, tj. aby zdravé potraviny tvořily většinu vašeho denního příjmu. 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám