Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Omega-3 nenasycené mastné kyseliny pro ženy

Omega-3 nenasycené mastné kyseliny pro ženy

Imunita Superpotraviny Tuky

EPA a DHA mají zásadní vliv nejen na zdraví našeho srdce, ale pomáhají i fungování mozku a zraku. Tuky z mořských ryb pomáhají udržet správnou hladinu triglyceridů v krvi, které při nadměrné koncentraci způsobují mozkovou mrtvici a další onemocnění srdce a cév.

Omega-3 nenasycené mastné kyseliny pro ženy

Omega-3 v rybách

Mořské ryby patří k nejzdravějším pokrmům vůbec. Jsou zdrojem nejen velmi kvalitních bílkovin, jódu, ale i tuků velmi prospěšných zdraví. Tuky mořských ryb obsahují specifické mastné kyseliny označované jako omega-3 dlouhořetězcové mastné kyseliny, kyselinu eikosapentaenovou zkracovanou jako EPA a dokosehexaenovou, zkracovanou jako DHA. Tyto dvě velmi známé mastné kyseliny mají pro lidské zdraví obrovský význam.

Vliv Omega-3 kyselin na zdraví

EPA a DHA mají zásadní vliv nejen na zdraví našeho srdce, ale napomáhají i správnému fungování mozku a zraku. Tuky z mořských ryb pomáhají udržovat správnou hladinu triglyceridů v krvi, které při nadměrné koncentraci způsobují mozkovou mrtvici a další onemocnění srdce a cév.

Omega-3 kyseliny v období těhotenství a kojení

Bylo prokázáno, že tuky z mořských ryb jsou velmi důležité až nezbytné nejen v období těhotenství, zejména v posledním trimestru, ale pak i v období kojení. EPA a DHA z mořských ryb jsou nezbytné pro správný vývoj mozku a očí. EPA a DHA prochází nejen přes placentu do rostoucího plodu, ale po narození se dostávají do těla novorozence spolu s mateřským mlékem. Proto nejen ženy a dívky, ale i těhotné a kojící matky by měly v dostatečném množství konzumovat tuky z mořských ryb. I pro další vývoj novorozence jsou tuky z mořských ryb významné.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám