Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Rybí olej nejen pro posílení imunity

Rybí olej nejen pro posílení imunity

Imunita Zdraví z přírody Tuky

Jak a proč užívat rybí olej, aby měl skutečně zdraví prospěšné účinky.

Rybí olej nejen pro posílení imunity

Kdy sáhnout po rybím oleji

  • Zvýšená hladina cholesterolu, srdečně-cévní onemocnění, vysoký krevní tlak – jak ukázaly studie, má DHA schopnost snížit hladinu cholesterolu. Působí pozitivně na kvalitu cév. Zlepšuje průběh zánětlivých procesů v oblasti srdečně-cévní, snižuje zvýšený krevní tlak. Svými účinky také přispívá k snížení rizika infarktu myokardu či jeho opakování. Vyzkoušejte například kapsle.
  • Autoimunitní onemocnění (např. revmatoidní artritida) – zásahem do imunitních a regulačních procesů v organismu DHA příznivě ovlivňuje jejich průběh, příznivě působí na imunitní systém a pomáhá snižovat zánětlivé reakce organismu. Vyzkoušejte například tobolky.
  • Kožní problémy – omega mastné kyseliny pomáhají udržovat elasticitu pokožky a rovněž jsou vhodným ochráncem pokožky proti UV záření. Užívání je vhodné pro udržení přirozeného zdraví pokožky. Vyzkoušejte jej v tradiční tekuté formě.
  • Premenstruační syndrom, klimakterium – DHA může svým zásahem do regulačních hormonálních systémů organismu pomoci tlumit nepříjemné obtíže při menstruaci i v období menopauzy. Pro tyto účely jsou ideální kapsle Klimakterin.
  • Duševně i fyzicky pracující, dospívající, starší osoby – v období zvýšených nároků na organismus napomáhá DHA svými tonizujícími účinky k zachování zdraví. Omega-3 mastné kyseliny jsou významně zastoupeny v nervových tkáních, proto jejich dostatek pomáhá uchovat mozek a nervy zdravé. Hodí se například žvýkací bonbóny.
  • Plánování gravididty, gravidita a kojení - omega-3 mastné kyseliny zajistí správný vývoj plodu a podporují úspěšné dokončení těhotenství a zároveň duševní pohodu matky. Pro tento účel jsou vhodné tobolky Folgravid.

Zajistěte si dostatek nenasycených mastných kyselin

Nedostatek esenciálních nenasycených mastných kyselin v organismu se může navenek projevit zhoršenou kvalitou pokožky. Může dojít i ke snížení obranyschopnosti organismu, zhoršenému vidění a zeslabení paměťových a mentálních schopností.

Doporučená denní dávka rybího oleje pro dospělého je 5 gramů. Pokud člověk zařadí do svého jídelníčku ryby, může pokrýt požadovaný denní příjem z přirozených zdrojů. Avšak odhadnout dostatečné množství je obtížné, a tak v případě zvýšené potřeby rybího oleje je vhodné jej do těla dodávat formou doplňků stravy.

Funkce DHA v organismu

Podstatnou složkou rybího oleje je kyselina dokosahexaenovová. Jejím vhodným zdrojem je tedy olej nebo i ryby. V době kojení pokryje obvykle potřebu DHA u dítěte dostatečně mateřské mléko.

Kyselinu dokosahexaenovou řadíme do skupiny látek odborně nazývaných omega-3 mastné kyseliny, která je podskupinou tzv. esenciálních nenasycených mastných kyselin. Esenciální znamená, že jsou pro lidské tělo nezbytné; přitom si je však nedokáže vytvořit a jediným zdrojem je potrava. Tato skupina látek se nazývá také polynenasycené mastné kyseliny či vitamín F.

DHA je důležitá zejména pro řízení a souhru životních procesů v organismu, správnou funkci buněčných stěn, nervů, oka, imunity a srdečně-cévního systému. Hraje významnou roli v procesu zapamatovávání, zejména v dětství je potřebná pro správný mentální vývoj.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám