Moje srdcovky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Zdravá svačina: Raw čoko pudink

Zdravá svačina: Raw čoko pudink

Zdraví z přírody Superpotraviny Rady lékárníka

Mlsat se dá i zdravě. Připravte dětem do školy nebo na rodinný výlet vydatnou svačinku nabitou energií a bohatou na vitamíny, minerály a mastné kyseliny. Pojďme na to.

Zdravá svačina: Raw čoko pudink

Raw stravování

Syrová strava (živá strava nebo raw) vychází z myšlenky, že pokud potraviny tepelně upravíme, ztrácí své výživové hodnoty. Zařazení raw stravy do jídelníčku je zpestřením pro samotný organismus a hlavně je bohatá na důležité vitamíny, minerály, živiny ale i aktivní enzymy, které přispívají ke správnému fungování našeho těla. Mezi základní potraviny živé stravy patří zelenina, sušené ovoce, semínka, obiloviny a luštěniny.

Výhody raw stravy

Konzumací syrové stravy pomáháme organismu s regenerací. Rovněž nám může pomoci k úpravě tělesné váhy, zlepšení stavu pokožky, odkyselení a celkovému pročištění.

Avokádo

Toto zelené ovoce hruškovitého tvaru je stále nedoceněné potravina v našich jídelníčcích. Avokádo je zdrojem kvalitních tuků a zdraví prospěšných mastných kyselin. Má nízký glykemický index, a proto je velmi oblíbené a hojně konzumované sportovci, vegetariány, vegany a lidmi držící speciální diety. Rovněž obsahuje vysoké množství draslíku, který se podílí na správné funkci nervů, svalů a srdce.

Kam s avokádem

Přidejte ho do pomazánek, smoothie nebo dezertů - dodá jim tu správně krémovou texturu.

Datle

V ayurvédě se datle považují za potravinu, která zvyšuje vitalitu, energii a blahodárně působí na zdraví. Jsou zdrojem jednoduchých sacharidů, které se během chvilky přetváří v rychlý zdroj energie. Datle jsou výbornou svačinkou, která dobije rychle energii a nasytí buňky potřebnou glukózou a vy se budete cítit během chvilky opět plni síly.

Náš "datlový" tip

Než přidáte datle do dezertů či smoothie - namočte je předem na několik hodin, budou krásně měkké a lépe je pak zpracujete.

Chia semínka

Oříšky a semínky jsou bohaté na omega 3 mastné kyseliny, a proto by neměly chybět v naší stravě, například ve formě svačinky. Chia semínka jsou specifická v tom, že během pečení a vaření mohou nahradit vajíčko (podobně jako lněná semínka) – dokáží nám skvěle spojit jednotlivé suroviny v konzistentní směs. Před vařením je potřeba semínka alespoň na půl hodiny namočit do malého množství vody nebo mléka.

Chia semínka pro dobré trávení

Chia semínka a další potraviny s vysokým podílem vlákniny vás zasytí na delší dobu a napomáhají bezproblémovému trávení.

Ovesné vločky

Vykročte pravou nohou a začněte své ráno jinak. Ovesné vločky jsou ideálním zdrojem sacharidů a díky vysokému obsahu vlákniny uvolňují energii postupně.

Ovesné vločky a betaglukan

Málokdo ví, že ovesné vločky obsahují ovesný betaglukan. To je látka, u které bylo zjištěno, že snižuje hladinu cholesterolu v krvi.

Na pudink budete potřebovat

  • půl šálku chia semínek
  • 1-2 šálky kokosového mléka
  • 2-3 lžíce kakaa
  • půl avokáda
  • půl banánu
  • 5-6 datlí
  • 1 lžící datlového sirupu – či jiného sladidla
  • hrst borůvek
  • hrst kešu oříšků
  • vločky na dno

Postup

  • Chia semínka smícháme s mlékám a necháme je nabobtnat. Do vzniklé směsi přidáme kakao, avokádo, banán, datle a datlový sirup a rozmixujeme v mixéru do hladké směsi.
  • Směs můžeme dosladit dle chuti medem nebo přidáním další lžičky datlového sirupu.
  • Na dno čistých a suchých skleniček dáme vločky a postupně vrstvíme pudink. Na závěr ozdobíme kešu oříšky a borůvkami.

Zdravá svačinka do školy

Připravte pudink do malých zavařovacích skleniček a přidejte dětem ke svačince do školy.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám