Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » Zatočte se stresem. Poradíme vám, jak na to

Zatočte se stresem. Poradíme vám, jak na to

Odolat stresu může být někdy obtížné. S pár užitečnými radami vám to však půjde lépe. Přečtěte si několik osvědčených rad, jak se zbavit stresu a nastartovat své tělo i mysl k vyšším výkonům.

Zatočte se stresem. Poradíme vám, jak na to

Víme to všichni. Stres našemu tělu neprospívá. Tělo nám pak dá jasně najevo, že bychom měli „zabrzdit“. Stres se projevuje různě, ať už je to nepříjemným pocitem stáhnutého žaludku, sevřeným hrdlem nebo bušením srdce. Vyhnout se zcela stresu nejspíš nejde. Co pro své tělo však můžete udělat je to, naučit se se stresem pracovat. Snížíte tím jeho dopad na tělo i mysl.

Důležitá je relaxace a každodenní pohoda. Nezapomínejte na své koníčky, najděte si chvíli na protáhnutí, jděte si zacvičit a dbejte na zdravou stravu. Výsledky zdravějšího životního stylu uvidíte již zanedlouho.

Jak poznáte stres?

Ve stresu můžeme být při nejrůznějších zátěžových situacích. Jsou jimi pro nás například hádky, neshody s partnerem, problémy v práci, nemoci a další. Všichni si pod pojmem „stres“ představíme nejspíš něco konkrétního. Organismus s jeho pomocí reaguje na každou psychickou nebo fyzickou zátěž. Tělo spustí obranné mechanismy, které mají překonat nebezpečí.

A také všichni víme, jak se stres projeví na nás. Mohou na nás jít úzkosti, strach a jiné nepříjemné pocity.
Původním úkolem stresu bylo poskytnout našim předkům vnitřní zdroje pro záchranu života v extrémních situacích. Tělo se automaticky přepne do jakéhosi pohotovostního režimu, který nás připraví na maximální výkon.

Rady pro lepší překonání stresu

Začněte hned zrána

Lehké ranní procvičení vás povzbudí na celý den. Zkuste například jogínský pozdrav slunci, který otevře energetické dráhy a zmírní napětí z předchozího dne. Při cvičení nezapomeňte protáhnout krk, ramena, záda a pokračujte až k chodidlům. Lehkým cvičením aktivujete svalové tkáně a rozproudíte přirozeně krevní oběh.

Nezanedbávejte snídani

Zbavte se stresu a ukažte svůj potenciálSnad všichni odborníci vám budou radit, abyste nezanedbávali snídani. A mají pravdu. Snídaně bohatá na bílkoviny, živiny a zdravé tuky je základním kamenem pro váš úspěšný den. Dodá vám spoustu energie, kterou budete potřebovat.

Vezměte si na pomoc adaptogen

Adaptogeny jsou rostliny (nebo produkty z nich) zlepšující odolnost organismu proti stresovým situacím. Zároveň podporují schopnost těla přizpůsobit se nepříznivým podmínkám. Právě tyto rostliny jsou proto v boji se stresem výhodným pomocníkem. Mezi adaptogeny patří například Panax ginseng, Ashwagandha nebo Rhodiola (rozchodnice růžová). Najdete je v kvalitních potravinových doplňcích.

Tyto adaptogeny je vhodné kombinovat s hořčíkem, který přispívá ke snížení míry únavy a vyčerpání, a vitamínem B6, který podporuje duševní činnost, obnovu nervů a tkání obecně. Kombinaci vitamínu B6 a magnesia si oblíbili vrcholoví i rekreační sportovci jako prevenci křečí a pro účinnou regeneraci organismu po sportovním výkonu.

Dejte své mysli odpočinout

Jednání za jednáním, hromadící se pošta, nevyřešené úkoly… v práci není „každý den posvícení“. Bojujte se stresem pravidelnými pauzami. Pusťte si v práci relaxační hudbu, udělejte si krátkou přestávku a dělejte několik minut, co vás baví. Uklidníte tím své tělo a mysl, zpomalíte tep i dýchání. Výsledkem je uklidnění během několika málo minut. A pokud nemáte v práci čas ani pár minut, trénujte klid dechovými cvičeními.

Neodbývejte oběd

Magnesium, vitamin B6 a rhodiola - účinná kombinace proti stresu, na podporu vysokého (nejen sportovního) výkonuVynechání jídla a nedostatečné porce vám neposkytnou dostatek energie. Ujistěte se, že váš oběd (ale i ostatní jídla) obsahuje bílkoviny, zdravé tuky a zeleninu. Jedině tak vám jídlo pomůže udržet pozornost i v náročném dni. Také díky tomu nebudete mít potřebu „obalovat si nervy“ večerní čokoládou.

Setkávejte se s kolegy

Musíte poslat další e-mail? Nedalo by se za kolegou zajít, prohodit s ním pár přátelských slov a vyřešit záležitost osobně? Nebudete celý den sedět, projdete se a popovídáte si osobně. Odměnou vám bude pocit sounáležitosti a dobití energie.

Nezapomínejte vypínat

Jako příprava na náročný den i jako očistná kúra na jeho konci se osvědčila jóga, která napomáhá snižovat napětí. Je ideální jako relaxace před spánkem. Na něj je také potřeba se připravit. Mobilní telefon nabíjejte v jiné místnosti, aby vás nebudily e-maily, telefonáty a zprávy. Vypněte brzy večer počítač a nenechte se rušit ani televizí, která by neměla být ve vaší ložnici. V místnosti, která je určena pouze pro spánej, si udělejte co největší tmu. Bez světýlek a diod.

všechny články

Přečtěte si

 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám