Lékárna.cz

7 tipů, jak rozdýchat podzim a zimu

7 tipů, jak rozdýchat podzim a zimu
Sdílet

Máme pro vás sedm postupů, díky kterým přežijete podzim i zimu v plné síle, bez nachlazení a chřipky.

  1. Udržujte v místnostech ideální relativní vlhkost vzduchu (40-60 %). Čím více topíme, tím více vlhkost vzduchu klesá. Je ale pochopitelné, že se v zimě chceme ohřát. Vhodným řešením jsou proto zvlhčovače vzduchu, které vám umožní nastavení vlhkosti přesně tak, jak vám to vyhovuje. Krátkodobou alternativou mohou být například i mokré ručníky nebo prostěradla přehozená přes topení či keramické nádobky, z nichž se odpařuje voda.
  2. Inhalujte. Inhalovat můžete jak minerální roztoky, tak léčiva předepsaná lékařem. Sliznice jsou pak pěkně zvlhčené a dokážou dobře odrážet infekci. Jestliže chcete, aby byla inhalace co nejúčinnější (a zároveň netrvala příliš dlouho), doporučujeme vám speciální inhalátor značky PHILIPS. Nejenže vytváří optimální aerosol, ale zároveň zkracuje dobu inhalace na 6-8 minut, což ocení zejména děti.
  3. Posilujte imunitu. Dávejte tělu potřebné vitamíny. Každý ví, jak důležitý je vitamín C (zejména v chřipkovém období), ale málokdo si uvědomuje, jak moc v zimě postrádáme vitamín D , který v létě získáváme ze sluníčka. Právě ten se stará o ochranu před viry. V prevenci nám pomohou také například lyzáty, rakytník, echinacea nebo mnoho dalších doplňků stravy na podporu imunity.
  4. Detoxikujte. Chcete-li, aby váš organismus, včetně imunitního systému, fungoval tak, jak má, je nutné jej jednou za čas pročistit. Ideální čas na detox je jaro a podzim. Ruku v ruce s očistou těla by ale měla jít i očista ducha. Do svého časového plánu proto zakomponujte pravidelnou relaxaci. Dopřejte si například perličkovou koupel s úžasnou levandulovou solí.
  5. Jezte zdravě. Vyvarujte se přejídání, konzumace polotovarů a příliš tučných či přesolených pokrmů. Pamatujte na to, že to, co jíte přímo ovlivňuje vaše zdraví. Jezte malé dávky, asi 5 x denně. Do jídelníčku zařaďte čerstvou zeleninu a ovoce, luštěniny, celozrnné produkty a také ryby, které jsou bohaté na omega 3 mastné kyseliny, jež se přímo podílí na správném fungování imunitního systému. Pokud s k čerstvým rybám nedostanete tak často, pravidelně doplňujte nenasycené mastné kyseliny osvědčeným rybím tukem.
  6. Hýbejte se. Pravidelný pohyb - ideálně na čerstvém vzduchu - nejen udržuje tělo v kondici, a to je tak mnohem méně náchylné k infekcím, ale zároveň přispívá k lepší psychické pohodě, která má prokazatelně přímý vliv na náš imunitní systém.
  7. Zhluboka dýchejte. Posaďte se na chvíli, zavřete oči a uvědomte si svůj dech. Možná zjistíte, jak povrchně, tzv. hrudně, dýcháte a nezapojujete bránici. A přitom pokud chceme, aby náš dýchací systém byl silný a odolný, je, stejně jako kterékoli jiné svaly, nutné jej posilovat. Udělejte si čas na pravidelnou procházku, při které půjdete takovým tempem, že se váš dech zrychlí. Různé dechové techniky, které často bývají součástí hodin jógy, jsou pak vynikající proti stresu.
9. listopad 2016
Máte dotaz k článku? Napište nám!

Přečtěte si také

S nepříjemnými příznaky tohoto onemocnění se potýká až 10 % dětí ve věku 3-7 let. Jak toto kožní onemocnění rozeznat, léčit a jak mu předcházet, se dozvíte v našem článku.

více

Čajovník nemá s čajem nic společného. Pochází z Austrálie, kde byl hojně používán domorodci pro své příznivé účinky. Které to jsou a co všechno tea tree olej umí? Povíme si v našem článku.

více

Založit rodinu je velké rozhodnutí. S plánovanou změnou by měli souhlasit oba partneři, přijmout zodpovědnost a promluvit si otevřeně o otázkách plodnosti. Přinášíme vám základní informace o ženském…

více

Spalničky jsou vysoce nakažlivé infekční onemocnění. Jak se přenáší, jaká je inkubační doba a jak se léčí? Prozradíme v našem článku.

více

Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním.

Zjistit více