Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Kuchařkou: Víkendové sušenky

Kuchařkou: Víkendové sušenky

Nevím jak vy, ale mě nejčastěji popadne chuť na sladké právě o víkendu. Mé chutě neuspokojil ani jogurt s lesním ovocem, a tak jsem se pustila do těchto víkendových sušenek :-) Jsou bez přidaného cukru, bez mouky, takže vlastně i bezlepkové a bez vajec a mléka, tedy i vegan. Přesto jsou sladké a moc dobré. Stačily mi tři a touha po sladkém byla zažehnána.

Kuchařkou: Víkendové sušenky

Ono s těmi sušenkami, koláči a buchtami se to u mě má tak, že ráda hledám dobré osvědčené recepty, ale ještě raději experimentuji a do mísy hážu vše stylem “co dům dal”. Někdy je výsledek překvapivě famózní, jindy se dá ohodnotit slovem vydařený a někdy je to jen takové to - jíst se to dalo. Tyhle sušenky lavírují někde na pomezí prvních dvou skupin. Ano, upekla jsem i lepší, ale tyto víkendové rozhodně stojí za vyzkoušení a věřím, že si zamlsáte. I můj dvouletý syn, který si na sladké moc nepotrpí, volal: "ještě, ještě".

Co dům dal?

Poslední akorát zralý banán jasně volal po zpracování. Když jsem k němu přidala kousek vysokoprocentní čokolády, rozhodla jsem se víc sladkého nepřidávat. Pak už stačilo přisypat mleté ořechy, semínka a kokos a vznikla hmota hustoty tak akorát.

Asi na dvacet sušenek budete potřebovat

  • jeden zralý banán rozmačkaný vidličkou
  • 80 g mletých ořechů - já použila směs mandlí, lískových, kešu a para
  • 50 g rozpuštěné vysokoprocentní čokolády s jednou malou lžící kokosového oleje
  • 2 velké lžíce chia semínek
  • 1 velkou lžíci sezamových semínek
  • 1 velkou lžíci strouhaného kokosu

Vzniklou směs stačí pořádně promíchat a nechat klidně i půl hodinky ležet. Chia semínka začnou pracovat a všechny ingredience se dobře spojí. Pomocí lžičky vytvořte na plech vyložený pečícím papírem placičky velikosti a tloušťky podle vaší chutě. Péct stačí deset až patnáct minut asi na 170 °C.

CHIA SEMÍNKA jsou známou superpotravinou. Jsou dobrým zdrojem vápníku, fosforu a omega-3 mastných kyselin. Podílejí se na detoxikaci organismu.

KOKOS je vhodné zařazovat do jídelníčku co nejčastěji. Působí antibakteriálně a antimykoticky, podporuje obranyschopnost a blahodárně působí na zažívání.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám