Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Freshe pro lepší zdraví

Freshe pro lepší zdraví

Trávení Imunita Hubnutí

Prozradíme vám, které čerstvé šťávy skutečně zlepšují zdraví a také vám poradíme, jak si je jednoduše připravit.

Freshe pro lepší zdraví

Zdraví prospěšné freshe:

  • Džus proti chřipce a nachlazení - 1 pomeranč, 1 grepfruit, polovina citronu, 1 lžíce pyré z acai berry
  • Regenerační džus - čtvrt okurky, 1 stonek řapíkatého celeru, 2 jablka a jedna lžíce elixíru Himalyo
  • Ranní džus - polovina okurky, 1 stonek řapíkatého celeru, 1 list špenátu, 6 zelených jablek, čtvrtina oloupané limetky, přislaďte jednou lžičkou zázvoru v medu
  • Večerní džus - 2 okurky, 4 stonky řapíkatého celeru, 2 cukety, 6 kapustových listů, 6 špenátových listů, 1 citron, 1 lžička spiruliny
  • Zelený džus - hrst špenátových listů, pár lístků petržele, 2 stonky řapíkatého celeru, půlka salátové okurky, 1 zelené jablko, 1 kávová lžička čerstvého zázvoru, 1 oloupaný citron, špetka kajenského pepře
  • Zeleninový koktejl - 3 stonky řapíkatého celeru, 3 rajčata, 2 mrkve, půlka oloupaného citronu a lžička, 1 lžička chlorelly

5 důvodů, proč si denně připravovat čerstvé šťávy

  1. Ve sklenici džusu je obsaženo tolik živin, kolik jich potřebujeme na celý den.
  2. Čerstvé šťávy upravují acidobazickou rovnováhu organismu (pH). Vyhnete se tak nebezpečnému překyselení.
  3. Zelenina a ovoce patří mezi potraviny s nízkou energetickou hodnotou, tudíž se po nich netloustne.
  4. Syrová zelenina obsahuje mnohem více prospěšných látek než zelenina tepelně upravená.
  5. Šťávu snadněji, rychleji a lépe strávíte než celý plod. Prospěšné látky se také efektivněji vstřebávají.

Abyste pocítili blahodárné účinky čerstvých šťáv, pijte alespoň 0,5 litru denně. Pro detoxikaci 1 litr každý den. Posilujete tak obranyschopnost organismu, pročišťujete trávicí systém, snadněji hubnete a udržujete se v celkové kondici. A navíc - skvěle si pochutnáte!

Kdy které freshe pít

Ovocné šťávy doporučujeme pít hlavně dopoledne, zejména v případě, že se snažíte shodit nějaké to kilo. Dopřejte si je také po fyzické zátěži. Rychle a vhodně tak doplníte sacharidy a pomůžete tělu v regeneraci svalů. Vhodné jsou i při stresu a psychickém vyčerpání. Během dne pak budete podávat lepší výkony a nebudete tak unavení.

Kdykoliv během dne i večer, když vás "honí mlsná", můžete pít šťávy zeleninové. Pomáhají udržovat zdravé pH v organismu. Uplatní se hlavně při redukční dietě.

Účinky čerstvých šťáv

  • Pomerančová šťáva má vysoký obsah vitamínů A, B a C, draslíku, vápníku a hořčíku. Pomáhá při normální funkci dýchacího systému a představuje dobrý zdroj selenu, který v těle působí jako antioxidant.
  • Šťáva z jablek pomáhá regulovat tělesnou hmotnost. Pokud pijete jablečnou šťávu ráno nalačno, podpoříte tím činnost střev.
  • Mrkvová šťáva se doporučuje při podpoře přirozené obranyschopnosti organismu a rovněž i pomáhá udržet normální hladinu glukózy v krvi.
  • Okurková šťáva má blahodárné účinky na pokožku.
Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám