Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » Zdravé vaření: Mírně pikantní pražená cizrna

Zdravé vaření: Mírně pikantní pražená cizrna

Blíží se nám vánoční svátky a i když by tyto chvíle měly být převážně o setkávání s blízkými, co na plat – jsou také o jídle. Protože dobré a kvalitní jídlo k pohodovým chvílím prostě patří. Už jsme si ukázali, že cukroví lze pojmout zdravějším způsobem, a to samé platí i o slaném mlsání, které si lze dopřát k filmům a pohádkám s vánoční tematikou. A skvěle se hodí i pro silvestrovský večer.

Zdravé vaření: Mírně pikantní pražená cizrna

Díky tomuto zdravému "zobání" opravdu nemusíte mít výčitky. Cizrna je totiž skvělá! Nejen pro svoji jemnou oříškovou chuť, ale také kvůli velkému obsah bílkovin, vitamínů a minerálů, patří mezi moje nejoblíbenější luštěniny. Zkuste si ji "zobnout" i vy. 

Abyste si ji mohli dopřát se svými blízkými, budete potřebovat 400 gramů uvařené cizrny (tu den dopředu namočte a dále vařte podle návodu). Uvařenou cizrnu smíchejte se 70 gramy hrašky, do které přidejte ještě jednu lžičku grilovacího koření. Cizrnu rozprostřete na plech s pečícím papírem, zakápněte olivovým olejem a promíchejte. Pečte 30 minut na 210 °C (i v průběhu pečení cizrnu promíchejte, aby se opekla z obou stran. Výsledek by měl být hezky zlatavý a hlavně křupavý, proto si pečenou cizrnu dejte ještě ten den, aby vám nezměkla. 

Můj tip: Takto připravenou cizrnu (příště ji můžete zkusit třeba i bez hrašky a s jiným kořením) můžete přidávat také do salátu či místo krutonů do polévek. To se pak lušteniny baští jedna radost ;-)

A když se spolu s pražením cizrny pustíte i do pečení domácích krekrů (recept na ně jsem zveřejnila před rokem), nebo se pustíte do přípravy BIO popkornu, váš případný silvestrovský večírek rozhodně nebude ochuzen.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám