Oblíbené položky

Úvodní strana » Odborné poradenství » Usínání bez počítání oveček

Usínání bez počítání oveček

Usínání bez počítání oveček aneb Jak lépe a rychleji usnout

Mgr. Pavla Horáková Mgr. Pavla Horáková

Převalujete se na posteli, počítáte ovečky a ne a ne usnout. Snížená pozornost, únava, zhoršené myšlení, neschopnost soustředit se, úzkost až deprese. To vše může způsobit nedostatek spánku.

Poradím vám, jak na lepší spánek:

  • Základem dobrého spánku je kvalitní matrace, polštář a postel
  • Choďte spát a vstávejte vždy ve stejnou dobu (i o víkendech)
  • Spěte ideálně 6-8 hodin
  • V ložnici vždy pořádně vyvětrejte a teplotu udržujte ideálně mezi 16 až 18 stupni
  • Zatáhněte závěsy či žaluzie a z ložnice odstraňte všechna zařízení, která vyzařují jakékoliv světlo - potlačují produkci melatoninu, což je hormon, který reguluje biorytmus spánku a bdělosti. Jeho hladina se mění v závislosti na denní době a on sám přispívá ke zlepšení kvality spánku. Nyní ho dostanete i u nás na Lékárna.cz.
  • Lepšímu usínání napomohou i bylinné čaje, tablety či kapky – ideální jsou ty s obsahem kozlíku, meduňky, heřmánku, mučenky a chmele
  • V případě, že vás občas přepadnou chmury, úzkosti či špatná nálada, vyzkoušejte léky s obsahem bylin, které pomohou zmírnit nervové napětí a zlepšit spánek a usínání. Z léků doporučuji Persen, který obsahuje extrakty z kozlíku, meduňky a máty. Baldriparan působí díky vysokému obsahu kozlíku. Sédatif PC je homeopatický lék.
  • Doplněk stravy DE-PRESS obsahuje L-tryptofan a bylinné extrakty, které pomohou vyrovnat se stresem a podporují dosažení duševní a fyzické pohody.
  • Provádět můžete i jednoduché cvičení - soustřeďte se jen na svůj dech. 4 sekundy se nadechujte, poté na 7s zadržte dech a 8s vydechujte. Tyto 3 jednoduché kroky opakujte až do usnutí.
  • Alespoň půl hodiny až hodinu před ulehnutím se nedívejte na televizi či do mobilu, nejezte, nekuřte, nepijte alkohol, kávu, kolu, černý nebo zelený čaj, nejezte čokoládu
  • Relaxujte při poslechu uklidňující hudby nebo audio knihy 
  • Dopřejte si horkou koupel – zahřeje a uvolní celé vaše tělo
  • Při dlouhodobějším problému se spánkem se nebojte obrátit na lékaře či spánkovou laboratoř

Psychika Rady lékárníka

Nejprodávanější značky

Výhodné nabídky už nemusíte hledat

pošleme vám je e-mailem :)

Zkuste to, odhlásit se koneckonců můžete kdykoli.
Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám