Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » Zdravé vaření: Celerové placičky

Zdravé vaření: Celerové placičky

Celer je skvělá potravina! Jenže ho často obcházíme obloukem, protože nevíme, co si s ním počít. Možná si vybavíme, že se hodí do polévek... a někdo si ho pak dovede představit i v salátu. V jeho syrové podobě nebo ve formě šťávy byste celer měli zapojit do své jarní očistné kůry a hubnutí. Protože je ale celer ve všech svých formách prospěšný našemu tělu, uvařte si celerové placičky. 

Zdravé vaření: Celerové placičky

Celer je bohatý na vitamín C, draslík, vlákninu a na folát – což je látka, kterou by měly přijímat hlavně ženy, které plánují v blízké době otěhotnět. Konzumace celeru má příznivý vliv na naše močové ústrojí (poradí si i s ledvinovými kameny), přispívá k detoxikaci a hubnutí a snižuje krevní tlak. Díky svým aromatickým vlastnostem, které rostlinu zároveň chrání před plísněmi a škůdci, působí zklidňujícím dojmem na naši nervovou soustavu. 

Po nastudování všech těchto pozitiv celeru jsem se rozhodla, že ho prostě musím více zapojit do svého jídelníčku! Přemýšlela jsem nad různými recepty, které by byly zdravé, ale hlavně chutné, a vybavila si, že moje babička obalovala celer do vajíčka a strouhanky stejně, jako se to dělá s žampióny a květákem, což jsem ale jako dítě nikdy moc nemilovala. Napadlo mě tedy babičky způsob přípravy celeru trochu „vylepšit“.

 Z čeho vytvoříte placičky:

  • 180 g celeru
  • 80 g tvrdého sýra typu eidam
  • 1 domácí vajíčko
  • sůl + pepř
  • špetka drceného hořčičného semínka
  • nasekaná petrželka
  • 1 dcl mléka
  • 5-8 lžic kamutové mouky (můžete dát ale jakoukoliv jinou nebo také strouhanku)

Syrový celer nastrouhejte najemno, sýr naopak nahrubo. Všechny ingredience smíchejte a poté vytvářejte placičky, které smažte na pánvi na přepuštěném másle ghí (a nemusíte se bát – celer si i během tepelné úpravy zachovává živiny). 

Podobnými vlastnostmi, které má celer, se pyšní také mrkev, proto si jako přílohu k placičkám dopřejte mrkvovo-jablečný salát. Kombinace mrkve a jablíčka je tak chuťově skvělá, že salát nepotřebuje prakticky žádné koření či jiná dochucovadla. Mně se osvědčila trocha soli, citrónová šťáva a pár kapek olivového oleje. Do salátu jsou skvělá i slunečnicová semínka!


Zdravé vaření: Celerové placičky

 

nakupovat

Související zboží

všechny články

Přečtěte si

 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám