Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » Běhám, abych žil - 4. díl - Jedu domů!

Běhám, abych žil - 4. díl - Jedu domů!

Den třetí. Odjezd z nemocnice. Probouzím se v půl šesté a chce se mi cvičit a tak zařadím celou sestavu cviků, tzn. vleže protažení a dolních končetin s propnutím, pomalé unožování doprava a doleva posunem po podložce, s pokrčenými koleny vždy jednou přitáhnout, co to dá k břichu a ze včerejška na boku pokrčování a natahování vždy horní dolní končetiny. Stačí to.

Běhám, abych žil - 4. díl - Jedu domů!

Vždy je potřeba mít zpevněné dolní břicho, dobře si je to zkontrolovat zakašláním a musíte cítit ve slabinách zpevnění. Pak se osprchovat a zabalit se. A čekat na osmou, kdy dorazí sanitka – ano, přece platí zákaz sezení do pátého dne, takže převoz vleže.

Přijela na čas.  Ale pak ležet skoro dvě hodiny v sanitce, která je určená spíše na rychlost než na pohodlí – to mi stačilo opravdu jen jednou. A konečně doma.  Moje předsevzetí cvičit 5x denně bere už první den za své. Záda to zatím nedávají tak často a tak se učím poslouchat své tělo. Je vidět, že se to fakt nedá uchodit, ustát ani ucvičit a tak dnes jen třikrát. Co funguje, je opravdu odpočinek vleže, svalům se odlehčí.

Den čtvrtý

Z pohledu rehabilitace asi nic převratného, jen přidávám cvik pro 4. den a to vleže na zádech s pokrčenýma nohama a jednou nohou vždy jakoby šlapat ve vzduchu jako na kole.

Rána bolí již méně, občas v ní trochu řízne, když se zapomenu, ale jinak je to „o kříži„ , který bolí, jako před tím, když jsem ho hodně namáhal. A občas při cvičení mě zabolí moje pravá hýždě, tak jako před tím, ale říkám si, že je to svalové a ne díky dráždění nervů. Nebo nějaké „odeznívající“ dráždění. A tak ubírám z nadšení a budu celou sestavu cvičit jen 3x denně, do té doby, než budu cítit, že nic netahá.

Den pátý

Dnes je v plánu malý posun. Zkouším si poprvé sedat. Použiju dvě pomůcky , které jsem koupil v nemocnice pro správné držení těla při sezení – klín a válec. Klín je pro sezení mírně z kopce a válec pro bederní páteř, aby se dobře fixovala. V plánu jsem měl tři cvičení, ale zvládl jsem jen dvě a to vzhledem k tomu, že jsem cítil lehkou únavovou bolest v bedrech zejména  při vstávání, takže večerní cvičení odpadlo. Je fakt, že člověk má tendenci více chodit, stát a i trochu sedět, ale unavuje to a musí si lehnout a dát páteři trochu prostor zrelaxovat.

Den šestý

Asi se vyplatilo celou sestavu projet a večerní cvičení vynechat - ráno jsem měl i tak plno energie. A taky jsem si poprvé vyšlápl na procházku vesnicí, kam jsem se nechal přemístit v rámci klidu na rehabilitaci.  A musím říct, že dnes subjektivně cítím posun – ať již v polohách při jednotlivých cvicích, tak subjektivně při sedání, vstávání.  Uvidíme, co bude odpoledne, ale plánuji krátkou (cestu do města do banky a zpět – takže poprvé autem na místě spolujezdce. Držte mi palce!

PharmDr. Vladimír Finsterle, MBAPharmDr. Vladimír Finsterle, MBA absolvoval Farmaceutickou fakultu Univerzity Karlovy, v roce 1999 založil společnost Pears Health Cyber a v roce 2003 spustil první lékárnu na českém internetu, Lékárnu.cz. Vše, co dělá, dělá s přesvědčením, že pacient by měl vždy mít možnost volby, pokud jde o jeho zdraví.

Neúnavný vyhledávač talentů také přednáší a podporuje filantropické projekty zaměřené na zlepšení kvality života nemocných. Kudy chodí, tudy se inspiruje, má rád lidi a život. Je skvělým společníkem se smyslem pro humor, nadšeným běžcem, sběratelem kulturních zážitků, milovníkem dobrodružství a velkým obdivovatelem funkcionalismu.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám