Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » Běhám, abych žil - 4. díl - Jedu domů!

Běhám, abych žil - 4. díl - Jedu domů!

Den třetí. Odjezd z nemocnice. Probouzím se v půl šesté a chce se mi cvičit a tak zařadím celou sestavu cviků, tzn. vleže protažení a dolních končetin s propnutím, pomalé unožování doprava a doleva posunem po podložce, s pokrčenými koleny vždy jednou přitáhnout, co to dá k břichu a ze včerejška na boku pokrčování a natahování vždy horní dolní končetiny. Stačí to.

Běhám, abych žil - 4. díl - Jedu domů!

Vždy je potřeba mít zpevněné dolní břicho, dobře si je to zkontrolovat zakašláním a musíte cítit ve slabinách zpevnění. Pak se osprchovat a zabalit se. A čekat na osmou, kdy dorazí sanitka – ano, přece platí zákaz sezení do pátého dne, takže převoz vleže.

Přijela na čas.  Ale pak ležet skoro dvě hodiny v sanitce, která je určená spíše na rychlost než na pohodlí – to mi stačilo opravdu jen jednou. A konečně doma.  Moje předsevzetí cvičit 5x denně bere už první den za své. Záda to zatím nedávají tak často a tak se učím poslouchat své tělo. Je vidět, že se to fakt nedá uchodit, ustát ani ucvičit a tak dnes jen třikrát. Co funguje, je opravdu odpočinek vleže, svalům se odlehčí.

Den čtvrtý

Z pohledu rehabilitace asi nic převratného, jen přidávám cvik pro 4. den a to vleže na zádech s pokrčenýma nohama a jednou nohou vždy jakoby šlapat ve vzduchu jako na kole.

Rána bolí již méně, občas v ní trochu řízne, když se zapomenu, ale jinak je to „o kříži„ , který bolí, jako před tím, když jsem ho hodně namáhal. A občas při cvičení mě zabolí moje pravá hýždě, tak jako před tím, ale říkám si, že je to svalové a ne díky dráždění nervů. Nebo nějaké „odeznívající“ dráždění. A tak ubírám z nadšení a budu celou sestavu cvičit jen 3x denně, do té doby, než budu cítit, že nic netahá.

Den pátý

Dnes je v plánu malý posun. Zkouším si poprvé sedat. Použiju dvě pomůcky , které jsem koupil v nemocnice pro správné držení těla při sezení – klín a válec. Klín je pro sezení mírně z kopce a válec pro bederní páteř, aby se dobře fixovala. V plánu jsem měl tři cvičení, ale zvládl jsem jen dvě a to vzhledem k tomu, že jsem cítil lehkou únavovou bolest v bedrech zejména  při vstávání, takže večerní cvičení odpadlo. Je fakt, že člověk má tendenci více chodit, stát a i trochu sedět, ale unavuje to a musí si lehnout a dát páteři trochu prostor zrelaxovat.

Den šestý

Asi se vyplatilo celou sestavu projet a večerní cvičení vynechat - ráno jsem měl i tak plno energie. A taky jsem si poprvé vyšlápl na procházku vesnicí, kam jsem se nechal přemístit v rámci klidu na rehabilitaci.  A musím říct, že dnes subjektivně cítím posun – ať již v polohách při jednotlivých cvicích, tak subjektivně při sedání, vstávání.  Uvidíme, co bude odpoledne, ale plánuji krátkou (cestu do města do banky a zpět – takže poprvé autem na místě spolujezdce. Držte mi palce!

PharmDr. Vladimír Finsterle, MBAPharmDr. Vladimír Finsterle, MBA absolvoval Farmaceutickou fakultu Univerzity Karlovy, v roce 1999 založil společnost Pears Health Cyber a v roce 2003 spustil první lékárnu na českém internetu, Lékárnu.cz. Vše, co dělá, dělá s přesvědčením, že pacient by měl vždy mít možnost volby, pokud jde o jeho zdraví.

Neúnavný vyhledávač talentů také přednáší a podporuje filantropické projekty zaměřené na zlepšení kvality života nemocných. Kudy chodí, tudy se inspiruje, má rád lidi a život. Je skvělým společníkem se smyslem pro humor, nadšeným běžcem, sběratelem kulturních zážitků, milovníkem dobrodružství a velkým obdivovatelem funkcionalismu.

Vladimír Finsterle

Vladimír Finsterle

Všechny články blogera

všechny články

Přečtěte si

 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám