1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tato pravidla věrnostního programu (dále jen „pravidla“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi obchodní společností PEARS HEALTH CYBER, s.r.o., se sídlem Voctářova 2449/5, Libeň, 180 00 Praha 8, IČO: 257 84 684, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C, vložka 379889 (dále jen „
provozovatel“) a třetími fyzickými osobami (dále jen „
účastník“), vznikající ze smluv ohledně využívání věrnostního systému provozovatele Lékárna.cz PLUS (dále jen „
smlouva“ a „
věrnostní program“) uzavíraných prostřednictvím webové stránky provozovatele umístěné na internetové adrese
www.lekarna.cz (dále jen
„webová stránka“).
1.2. Účastníkem může být pouze spotřebitel.
1.3. Pravidla tvoří nedílnou součást smlouvy. Smlouvou nejsou dotčena práva a povinnosti provozovatele a účastníka z kupních smluv uzavíraných při prodeji zboží prostřednictvím internetového obchodu provozovatele, přičemž tyto vztahy jsou upraveny především
obchodními podmínkami provozovatele (dále jen „
obchodní podmínky“).
1.4. Smlouva a pravidla jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
2. UZAVŘENÍ SMLOUVY
2.1. V souladu s obchodními podmínkami má účastník zřízen u provozovatele uživatelský účet, který je přístupný prostřednictvím webových stránek.
2.2. Návrh na uzavření smlouvy provede účastník zaškrtnutím příslušného políčka v rámci uživatelského účtu účastníka a odesláním žádosti o účast ve věrnostním programu provozovateli kliknutím na tlačítko „Aktivovat Věrnostní program“ (dále jen „žádost o účast“).
2.3. Akceptaci návrhu na uzavření smlouvy provede provozovatel zasláním zprávy elektronické pošty na elektronickou adresu účastníka uvedenou v uživatelském účtu (dále jen „akceptace“). Doručením akceptace účastníkovi je smlouva uzavřena.
2.4. Účastník souhlasí s tím, že provozovatel může započít s plněním smlouvy neprodleně po jejím uzavření, a to i před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení od smlouvy.
2.5. Účastník bere na vědomí, že provozovatel není povinen uzavřít smlouvu (může odmítnout účast účastníka), a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily smluvní vztahy s provozovatelem.
2.6. Účastník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé účastníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (např. náklady na připojení k internetu) si hradí účastník sám, přičemž ty se neliší od základní sazby.
3. ČLENSTVÍ VE VĚRNOSTNÍM SYSTÉMU
3.1. Výhody věrnostního programu jsou provozovatelem poskytovány pouze členům věrnostního programu, tedy těm účastníkům, jež splňují všechny předpoklady pro členství ve věrnostním programu (čl. 3.2). Výhody poskytované provozovatelem členům věrnostního programu jsou zobrazovány v rámci uživatelského účtu účastníka.
3.2. Předpoklady pro členství ve věrnostním programu jsou následující (kumulativně)
3.2.1. existence uživatelského účtu účastníka u provozovatele (čl. 2.1);
3.2.2. poskytnutí souhlasu účastníka (v rámci uživatelského účtu účastníka u provozovatele) se zasíláním obchodních sdělení a činění jiných marketingových aktivit vůči účastníku provozovatelem či třetími osobami prostřednictvím elektronické pošty či telefonu, včetně poskytnutí souhlasu účastníka se zpracováním osobních údajů provozovatelem pro účely zasílání těchto obchodních sdělení a činění jiných marketingových aktivit vůči účastníku;
3.2.3. realizace nejméně čtyř (4) kupních smluv mezi účastníkem a provozovatelem v předcházejících 365 dnech (čl. 3.3). Realizovanou kupní smlouvou se pro účely pravidel rozumí kupní smlouva uzavřená mezi provozovatelem a účastníkem na webové stránce (pod uživatelským účtem účastníka u provozovatele):
3.2.3.1. na základě které účastník zaplatil a převzal zboží prodávané provozovatelem;
3.2.3.2. od které účastník v plném rozsahu neodstoupil.
3.3. Kupní smlouva se považuje pro účely pravidel za realizovanou okamžikem převzetí zboží prodávaného provozovatelem na základě takové kupní smlouvy (čl. 3.2.3.1).
3.4. Členství účastníka ve věrnostním programu končí, pokud účastník přestane splňovat některý z předpokladů stanovených v čl. 3.2 pravidel, a to včetně odvolání kteréhokoliv souhlasu dle čl. 3.2.2 pravidel účastníkem. Členství účastníka ve věrnostním programu se obnoví, pokud účastník začne splňovat všechny předpoklady dle čl. 3.2 pravidel.
3.5. Účastník může svoje členství ve věrnostním programu kdykoliv trvale ukončit, a to:
3.5.1. faktickým úkonem v rámci uživatelského účtu (v záložce „Věrnostní program“);
3.5.2. telefonicky v zákaznickém centru na telefonním čísle + 420 466 444 233 (Po-Pá: 7-17 hod.).
3.6. Členství účastníka ve věrnostním programu může být trvale ukončeno rozhodnutím provozovatele, které provozovatel nemusí odůvodňovat, zejména pokud účastník zneužívá či porušuje pravidla či v souvislosti s věrnostním programem porušuje práva anebo poškozuje či ohrožuje oprávněné zájmy provozovatele nebo třetí osoby anebo jedná v rozporu s dobrými mravy.
3.7. Členství účastníka ve věrnostním programu končí také zánikem smlouvy (čl. 6).
4. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
4.1. Provozovatel není ve vztahu k účastníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).
4.2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje provozovatel prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu provozovatele (čl. 7.9). Informaci o vyřízení stížnosti účastníka zašle provozovatel na elektronickou adresu účastníka uvedenou v uživatelském účtu. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou provozovatelem stanovena.
4.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, Nové Město, 12000 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa:
https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi provozovatelem a účastníkem ze smlouvy.
4.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa:
http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
4.5. Účastník se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Provozovatel je oprávněn k podnikání na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“), a občanského zákoníku.
4.6. Práva z vadného plnění provozovatele se řídí zákonnými ustanoveními, zejména ustanovením § 1914 až 1925 občanského zákoníku a zákonem o ochraně spotřebitele. Tímto nejsou dotčena práva účastníka z odpovědnosti za vady provozovatele z kupních smluv při prodeji zboží uzavíraných prostřednictvím internetového obchodu provozovatele. Účastník může uplatnit svá práva z vadného plnění u provozovatele zejména na adrese jeho sídla nebo elektronickou poštou na kontaktní adrese (čl. 7.9). Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však účastník právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud provozovatel namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
5. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
5.1. Informační povinnosti provozovatele související se zpracováním osobních údajů účastníka jsou upraveny ve
zvláštním dokumentu.
6. TRVÁNÍ SMLOUVY
6.1. Nejde-li o případ, kdy nelze od smlouvy odstoupit, je účastník, který je spotřebitelem, oprávněn od smlouvy odstoupit, a to ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od jejího uzavření. Pro takové odstoupení od smlouvy může účastník využít vzorový formulář poskytovaný provozovatelem, jenž tvoří přílohu č. 1 obchodních podmínek.
6.2. Smlouva nabývá účinnosti uzavřením. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou. Každá ze smluvních stran je oprávněna smlouvu písemně vypovědět, a to z jakéhokoliv důvodu či bez uvedení důvodu. Výpovědní doba činí sedm (7) dnů a počíná běžet prvním dnem následujícím po doručení výpovědi druhé smluvní straně (účastníkovi může být výpověď doručena na elektronickou adresu účastníka uvedenou v uživatelském účtu). Minimální doba trvání smlouvy tak není stanovena.
6.3. V případě, že účastník poruší některou svou povinnost vyplývající ze smlouvy (včetně pravidel) nebo z obecně závazných právních předpisů, může provozovatel smlouvu vypovědět. Výpověď smlouvy podle tohoto článku je účinná okamžikem doručení účastníkovi, a to na elektronickou adresu účastníka uvedenou v uživatelském účtu. Není-li smluveno či obecně závaznými právními předpisy stanoveno jinak, zaniká smlouva okamžikem účinnosti této výpovědi.
7. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
7.1. Vztah založený smlouvou se řídí českým právem, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“). Volbou práva podle předchozí věty není účastník, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
7.2. Smluvní strany smluvily pravomoc a působnost soudů České republiky.
7.3. Provozovatel je oprávněn práva a povinnosti ze smlouvy postoupit na třetí osobu, s čímž účastník výslovně souhlasí.
7.4. Smluvní strany ujednávají, že provozovatel může pravidla v přiměřeném rozsahu jednostranně změnit. Změna pravidel bude účastníkovi oznámena elektronickou poštou na jeho adresu uvedenou v uživatelském účtu či prostřednictvím uživatelského účtu. Změnu pravidel může účastník odmítnout a smlouvu v takovém případě písemně vypovědět ve výpovědní době, která činí jeden (1) měsíc. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 7.5 pravidel.
7.5. Vyslovením souhlasu s novou verzí pravidel účastníkem pozbývají předchozí pravidla účinnosti a nová verze pravidel se stává nedílnou součástí smlouvy.
7.6. Je-li některé ustanovení pravidel nebo smlouvy neplatné, neúčinné či se k němu nepřihlíží nebo se takovým stane, nastoupí namísto takového ustanovení jiné, jehož smysl se takovému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost či účinnost ostatních ustanovení.
7.7. Nedílnou součást pravidel tvoří:
7.7.1. Příloha č. 1 -
Formulář pro odstoupení od smlouvy ohledně využívání věrnostního programu spotřebitelem.
7.8. Smlouva včetně pravidel je archivována provozovatelem v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
7.9. Kontaktní údaje provozovatele: doručovací adresa PEARS HEALTH CYBER, s.r.o., Voctářova 2449/5, Libeň, 180 00 Praha 8, adresa elektronické pošty lekarna@lekarna.cz, telefon
466 444 233 (Po–Pá: 7:00–17:00) . Provozovatel neposkytuje žádný další prostředek on-line komunikace. Komunikaci s provozovatelem je možné vést v českém jazyce.
V Praze dne 30. 5. 2025
Pears Health Cyber, s. r.o.