Lékárna.cz
Hledat

Poradenství

Nevíte, jaký lék, doplněk stravy nebo zdravotní pomůcka pomůže vyřešit váš zdravotní problém? Obraťte se na naše lékárníky, kteří vám poskytnou odbornou radu. Jsou tu pro vás každý den online!

Lékové interakce

Lékové interakce

Nejste si jisti, jestli můžete brát současně dva nebo více léků? Obáváte se, že by se jejich působení mohlo vzájemně vyrušit či duplikovat nebo by mohlo dojít k dalším nežádoucím účinkům? Je lepší se předem ujistit, že k něčemu takovému nedojde. Riziko vzájemného působení léků stoupá s počtem léků, které užíváte. Některé lékové interakce nejsou klinicky významné, některé mohou ale ohrozit i život. Připravili jsme pro vás jednoduchou aplikaci, ve které si můžete své léky vyhledat a zjistit, zda jde o bezpečnou kombinaci či nikoli.

Důležité upozornění: Vyhodnocení možných lékových interakcí je pouze informativní, nenahrazuje vaši návštěvu u lékaře a ani lékařskou péči. Proto na základě vyhodnocení interakcí léky v žádném případě sami nevysazujte a ani neupravujte jejich dávkování bez porady s lékařem!

Zadat lékové interakce
Články o zdraví

Články o zdraví

Nejen pro naše zákazníky připravujeme pravidelně články, obohacené o tipy a odborné rady lékárnic na různá témata související se zdravím. Budeme rádi, pokud vás zaujmou a inspirují :-) Pokud něčemu v článku nerozumíte, chcete se zeptat na více detailů nebo jste hledané téma v seznamu článků nenašli, využijte ikonku „dopisu“ vpravo a napište nám!

Ukázat články o zdraví

Jak se sluneční alergie projevuje, jak se kopřivce vyhnout a co na ni platí se dozvíte v našem článku.

více

Guarana, neboli paulinie nápojná, je keř nebo malý strom domovem v Amazonii. Zralé plody guarany připomínají svým vzhledem otevřené oko a jsou zdrojem stimulujících látek.

více

Ať už si plíseň nohou přineseme z bazénu, kde chodíme bosi, nebo je na vině teplá zimní obuv, kterou nesundáme celý den, musíme se jí rychle zbavit. To ale není zrovna jednoduché. Jak si s plísní na…

více
Aktivní složky

Aktivní složky

Jaké aktivní složky obsahují léky nebo přírodní přípravky? Máme pro vás abecední přehled složek, které jsou jejich součástí. Pak si můžete jednoduše zobrazit všechny produkty, které obsahují např. arniku nebo ve kterých se arnika vyskytuje i částečně.

Prozkoumat aktivní složky

Vyhledávání složek podle prvního písmene v názvu

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
On-line poradna

On-line poradna

Vaše zdraví je pro nás na prvním místě. A proto vám rádi poradíme s výběrem léků nebo v otázkách ohledně vašeho zdraví. Potřebujete poradit ihned? Vyzkoušejte náš online chat nebo nám napište e-mail na lekarnik@lekarna.cz. Odpověď dostanete obratem.

On-line odborná poradna

Zodpovězené dotazy

Všechny články

Usínání bez počítání oveček aneb Jak lépe a rychleji usnout?

Mgr. Pavla Horáková
Mgr. Pavla Horáková

Převalujete se na posteli, počítáte ovečky a ne a ne usnout. Snížená pozornost, únava, zhoršené myšlení, neschopnost soustředit se, úzkost až deprese. To vše může způsobit nedostatek spánku. Nespavost (insomnie) občas zažil každý z nás. 

Poradím vám, jak na lepší spánek:

  • Základem dobrého spánku je kvalitní matrace, polštář a postel
  • Choďte spát a vstávejte vždy ve stejnou dobu (i o víkendech)
  • Spěte ideálně 6-8 hodin
  • V ložnici vždy pořádně vyvětrejte a teplotu udržujte ideálně mezi 16 až 18 stupni
  • Zatáhněte závěsy či žaluzie a z ložnice odstraňte všechna zařízení, která vyzařují jakékoliv světlo - potlačují produkci melatoninu, což je hormon, který reguluje biorytmus spánku a bdělosti. Jeho hladina se mění v závislosti na denní době a on sám přispívá ke zlepšení kvality spánku. 
  • Lepšímu usínání napomohou i bylinné čaje, tablety či kapky – ideální jsou ty s obsahem kozlíku, meduňky, heřmánku, mučenky a chmele
  • V případě, že vás občas přepadnou chmury, úzkosti či špatná nálada, vyzkoušejte léky s obsahem bylin, které pomohou zmírnit nervové napětí a zlepšit spánek a usínání. 
  • Vyzkoušet můžete i doplňky stravy s bylinnými extrakty, které pomohou vyrovnat se stresem a podporují dosažení duševní a fyzické pohody.
  • Provádět můžete i jednoduché cvičení - soustřeďte se jen na svůj dech. 4 sekundy se nadechujte, poté na 7s zadržte dech a 8s vydechujte. Tyto 3 jednoduché kroky opakujte až do usnutí.
  • Alespoň půl hodiny až hodinu před ulehnutím se nedívejte na televizi či do mobilu, nejezte, nekuřte, nepijte alkohol, kávu, kolu, černý nebo zelený čaj, nejezte čokoládu
  • Relaxujte při poslechu uklidňující hudby nebo audio knihy 
  • Dopřejte si horkou koupel – zahřeje a uvolní celé vaše tělo
  • Při dlouhodobějším problému se spánkem se nebojte obrátit na lékaře či spánkovou laboratoř
Zeptejte se lékárníka

DOPRAVA ZDARMA

k nákupu nad 599 Kč

Přihlaste se k odběru novinek
a slevový kód vám pošleme e-mailem.