Moje srdcovky

Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Klouby: 5 tipů pro pohyb bez bolesti

Klouby: 5 tipů pro pohyb bez bolesti

Pohyb Bolest

Máme pro vás osvědčené postupy a doplňky stravy, které udělají vašim kloubům dobře.

Klouby: 5 tipů pro pohyb bez bolesti

1. Přidejte kolagen

Pro udržení kloubů, chrupavek a šlach v kondici je kolagen zcela nepostradatelný. V kombinaci s dalšími potřebnými látkami jej najdete v osvědčených doplňcích stravy, jako jsou například GS Condro nebo Cemio Kamzík.

Kolagen je bílkovina, která je základní stavební hmotou všech pojivových tkání v těle člověka,. Většinu kolagenu v našem těle řadíme k tzv. typu I, který najdete v pokožce, ve šlachách, v kostech i v zubech. Kolagen typu II pak tvoří základ chrupavek. Pro zdravé klouby a bezbolestný pohyb jsou tedy potřeba oba.

2. Nezapomeňte na vitamín C

Aby tělo dokázalo s kolagenem v kloubech, šlachách a chrupavkách správně nakládat, potřebuje k tomu ještě vitamín C. Ten hraje klíčovou roli při tvoření funkční struktury kolagenových vláken.

Najdete ho také například v komplexním doplňku stravy Klokan nebo v dalších podobných doplňcích stravy určených pro výživu kloubů.

3. Dejte svým kloubům najíst

Potrava pro vaše klouby - to jsou potraviny s protizánětlivými vlastnostmi, jako jsou například jahody, maliny, rybíz, borůvky, třešně či višně, výrobky ze sóji, olivový olej, zelený čaj a potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, jako např. losos, vlašské ořechy nebo lněná semínka.

Samotný kolagen potřebný pro obnovu šlach a chrupavek však v potravinách nenajdete. Je třeba ho tělu dodat vhodným doplňkem stravy.

4. Neignorujte bolest

Když vás něco bolí, vaše tělo křičí, že něco není v pořádku. Bolest neignorujte, a i když občas není od věci na ni použít analgetika s protizánětlivým účinkem, ať už ve formě mastí nebo tablet, pokud přetrvává delší dobu, je lepší ji řešit s lékařem.

5. Zátěž zvyšujte postupně

Může se zdát, že je to triviální rada, ale spousta lidí stále dělá stejnou chybu. Bez přípravy si naloží příliš velkou fyzickou zátěž. Nechte ego doma a první běh beze studu proložte chůzí. Pokud je vám pohyb cizí, je lepší začít pod dohledem odborníků, kteří vás nenechají dělat pohyby nesprávným způsobem. Zkuste třeba klidnou jógu pro začátečníky.

A hlavně nezapomeňte na následnou relaxaci, kterou můžete podpořit masáží unavených končetin pomocí chladivého balzámu s konopím, gelem s kostivalem nebo starou dobrou Alpou.

Náš tip: Zkuste to bosky

Alternativou (a trochu protipólem) ortopedických vložek je chůze nebo i sport naboso. Pokud netrpíte nadváhou a odchylka od ideálního došlapu není ve vašem případě výrazná, může vám „bosonožství“ prospět. Pomáhá posilovat klenbu chodidla, eliminuje nepravidelně sešlapané, nevhodné či nepadnoucí boty a přirozeným způsobem dopřává chodidlům masáž.

Osteoartróza se může týkat i vás

Postupná destrukce kloubní chrupavky kyčlí, kolen i dalších kloubů označovaná jako osteoartritida nebo osteoartróza se nevyhne téměř nikomu. Ve věku nad 65 let postihuje až 70 % populace.

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám
Online - Poradíme Vám