Úvodní strana » Magazín Lékárna.cz » Články a blogy » Chutná a zdravá snídaně

Chutná a zdravá snídaně

Imunita Zdraví z přírody

Kuskus vaříme většinou na slano. Ale skvěle chutná i jeho sladká verze. Poradíme vám, jak si udělat rychlou, zdravou a chutnou snídani nebo lehkou svačinu. Pojďme na to.

Chutná a zdravá snídaně

Čerstvé vs. sušené ovoce

Ovoce je velmi významným zdrojem vitamínů a živin. Nejčastěji v ovoci najdeme vitamín C, draslík a kyselinu listovou, což jsou živiny, kterých má řada lidí nedostatek. Ovoce rovněž obsahuje hodně vlákniny, která pomáhá snižovat cholesterol, zvyšuje pocit sytosti a plnosti. To se skvěle hodí při hubnutí nebo udržování hmotnosti. Ovoce je navíc bohatým a kvalitním zdrojem antioxidantů. 

Víte, že ...

Konzumace potravin s vysokým obsahem antioxidantů zpomaluje stárnutí a snižuje riziko vzniku řady onemocnění.

Mimo sezónu můžete svůj jídelníček obohatit o sušené ovoce. To je stejně jako čerstvé ovoce bohaté na vitamíny a minerály, ale protože při dehydrataci může ovoce přijít až o 7/8 vody má sušené ovoce výraznější chuť a dochází ke ztrátě vitamínu C.

Náš tip

Sušené ovoce má více přírodního cukru a kaloríí, proto doporučujeme vyhnout se slazenému sušenému ovoci a jíst sušené ovoce v menší míře než čerstvé.

Proč jíst oříšky

Oříšky jsou zdravou potravinou, která by neměla chybět v našem jídelníčku. Jsou zdrojem bílkovin, minerálních látek, vitamínů a tuků, z nichž převažují zdravé nenasycené lipidy. Ty pomáhají bojovat našemu organismu proti kardiovaskulárním chorobám a dalším civilizačním onemocněním. Kvůli vysokému obsahu tuků a energetické hodnotě je potřeba ořechy konzumovat v rozumné míře. Doporučená denní dávka je 30-50 g (přibližně hrst).

Lískové oříšky

Jsou u nás běžně rozšířené a jsou významné pro svůj obsah mědi, dále pak manganu, železa, hořčíku, vitamínu E a vápníku. Lískové oříšky mají pozitivní vliv na zdraví očí a doporučují se konzumovat lidem s cukrovkou druhého typu a také prospívá našim mozkovým závitům a jsou tedy vhodné pro děti, studenty a starší lidi (i seniory).

Pistácie

Obsahují ze všech oříšků nejvíce železa a naopak nejméně kalorií. Nachází se v nich vitamíny A, E a B a rovněž draslík a thiamin. Prospívají imunitnímu, nervovému i cévnímu systému. Pozitivně působí na zlepšení nálady a podporují mozkovou aktivitu a intelekt. 

Sladit ano, ale pozor na množství

Datlový sirup je považován za zdravější alternativu slazení. Má méně kalorii než klasický cukr. Přesto byste měli sladit s rozumem :-)

Na jednu snídani budete potřebovat

Postup

  • Na pánvičce rozpustíme máslo, přidáme kuskus a lehce ho osmahneme.
  • Poté kuskus zalijeme vodou a počkáme až změkne.
  • Do vzniklé směsi nakrájíme kousky ovoce, oříšky a skořici.
  • Nakonec dosladíme medem nebo datlovým sirupem, důkladně promícháme a stáhneme z planeme.

Dobrou chuť 💚

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám
Zeptejte se lékárníka