Oblíbené položky

Úvodní strana » Magazín Lékárny.cz » Články a blogy » 10 tipů pro silnější imunitu

10 tipů pro silnější imunitu

Už zase na vás něco leze? Cítíte se unavení a často trpíte onemocněními dýchacích cest? Přečtěte si, jak posílit imunitní systém, abyste nebyli pořád nemocní.

10 tipů pro silnější imunitu

Imunitní systém nás chrání před cizorodými látkami, viry, bakteriemi, parazity, mikroby, plísněmi a toxickými látkami, které nás obklopují a snaží se nám dostat "pod kůži". Každý den náš imunitní systém odrazí mnoho různých patogenů. Koneckonců to, že nežijeme ve sterilním prostředí, ho do určité míry posiluje. Ale někdy už je toho na něj prostě moc. Když náš imunitní systém není dost silný, aby odrazil další útok, onemocníme. 

Jak můžete svému imunitnímu systému pomoci, aby v byl na podzim a přes zimu silnější než obvykle?

1. Nezkoušejte, co vydrží

První rada není příliš originální, ale zaznít musí. Nepřidělávejte svému imunitnímu systému zbytečnou práci. Kontakt s viry, bakteriemi a dalšími pagoteny můžete sami minimalizovat dodržováním běžných hygienických návyků. Mezi ně jednoznačně patří mytí rukou po návštěvě WC, po příchodu zvenčí, mazlení se s domácími mazlíčky, po kontaktu s nemocným a před každým jídlem. Vyzkoušet můžete i desinfekční gel na ruce.

Pokud onemocníte, mějte vždy po ruce kapesník. Ideální jsou papírové kapesníky, které hned po použití vyhodíte do koše. Při kýchání a kašlání si vždy kapesníkem zakrývejte ústa. Zabraňujete tím šíření respiračních chorob na své blízké.

2. Pohyb, i v zimě

Chladné počasí není výmluva, abyste zůstali doma, nešli na procházku nebo zrušili trénink. Naopak. Dobře se oblečte a vyrazte ven. Posilování fyzické kondice posílí i váš imunitní systém a zvedne vám náladu. Pokud zrovna nepatříte mezi sportovce, dopřejte si aspoň pravidelné procházky.

3. Jezte. Správně a pravidelně

Správné a pravidelné stravování je stejně důležité jako pohyb. Základem je vyvážená strava. Pokuste se z jídelníčku co nejvíce vyřadit rafinovaný cukr, který přispívá k přemnožení patogenů ve střevě. Imunitě škodí i přílišná konzumace bílé mouky, masa, umělých barviv a konzervantů. Základem celého dne je vydatná snídaně. Do práce si přibalte zdravou svačinu a nevynechejte oběd, odpolední svačinu a večeři. Pro náš imunitní systém je vhodné jíst pravidelně, několikrát denně v menších porcích a hlavně v klidu a bez stresu. Důležité jsou čerstvé a kvalitní suroviny.

4. Vitamíny a minerály

Se stravováním souvisí i příjem vitamínů, minerálů a stopových prvků, které jsou pro tělo důležité. Nejvíce tělu prospívají tzv. antioxidanty. Jsou to látky, které omezují negativní působení volných radikálů na náš organismus. Významně přispívají k ochraně imunitního systému. Patří mezi ně vitamíny C, E, A, kyselina lipoová, selen, zinek a koenzym Q10. Jejich přírodním zdrojem jsou ovoce, zelenina, bylinky, zelený čaj, celozrnné pečivo, ořechy nebo luštěniny. 

Při posilování imunity si můžeme pomoci i hlívou ústřičnou, echinaceou, česnekem, kustovnicí, rakytníkem či lichořeřišnicí. Buď v jejich přírodní formě nebo jako doplněk stravy.

5. Vyčistěte svoje tělo

Dalším důležitým krokem je detoxikace neboli zbavení organismu nahromaděných toxinů. Organismus po detoxikaci lépe vstřebává vitamíny a minerály, které mu dodáváme. Vhodnými pomocníky jsou například zelené potraviny (chlorela, spirulina, zelený ječmen,…).

6. Pijte

K detoxikaci organismu příznivě napomáhá i pití „obyčejné“ vody a dostatečná hydratace. Optimální množství vypitých tekutin je 2-3 litry denně.  Do pitného režimu můžete zařadit i zelené a bylinné čaje. V období nachlazení a chřipek pomůže osvědčený zázvorový čaj s medem.

7. Pročistěte vzduch

Vyčistit vzduch a lépe dýchat nám pomůže aromaterapie. Éterické oleje můžeme nakapat do aromalampy, do koupele nebo rozprášit po místnosti. V tomto období jsou vhodné eukalyptus, tea tree, borovice, citron nebo levandule.

8. Otužujte se

Otužování patří k účinným způsobům, jak zvyšovat obranyschopnost organizmu. Musí být však prováděno správně, postupně a pravidelně. Otužováním se tělo lépe a rychleji přizpůsobí chladu a změnám teplot, kdy z vyhřáté práce či domova musíte do nepřízně počasí venku. Můžete zkusit saunu nebo kryoterapii. Pokud nemáte podobné služby k dispozici, otužujte se doma. Stačí se jednoduše začít sprchovat studenou vodou. Pokud vám dělá problém přejít hned na studenou sprchu, můžete při sprchování postupně snižovat teplotu vody. Každých 20 vteřin snížíte teplotu vody, až se postupně dostanete ke studené.

Nechoďte příliš nabalení. Důležité je mít v teple hlavu, ruce a chodidla. Teplé boty, rukavice a čepice jsou lepší než více vrstev oblečení na celém těle.

Jak doma tak i v práci pomůže více větrat a udržovat teplotu v místnosti do 22 °C. Do pořádně vyvětrané ložnice si pořiďte teplou deku a snižte teplotu na spaní až na 16 °C. Budete se muset pořádně zachumlat a vyspíte se do růžova.

9. Slunce a vitamín D

Stále více se do popředí zájmu dostává i vitamín D. S postupným snižováním slunečního svitu klesá i přirozená tvorba vitamínu D. Člověk se pak cítí více ve stresu a bez nálady. Vitamín D hraje zásadní roli nejen při aktivitě našeho imunitního systému. Proto v podzimním a zimním období je vhodné pomoci tělu s jeho doplněním. Vhodné jsou například olej z tresčích jater, tučné mořské ryby nebo žloutek.

10. Smějte se a relaxujte

Smích léčí. Při smíchu dochází k vyplavování endorfinů nazývaných také hormony štěstí. Ty pozitivně působí nejen na psychický, ale i na fyzický stav organismu. Uvolňují nahromaděný stres a pomáhají tělu relaxovat. Dopřejte si chvilku klidu. Sedněte si k hezké knížce, pusťte uklidňující hudbu nebo vyražte na masáž.

TIP: Chcete silnou imunitu po celý rok? Vyzkoušejte Preventan

Doplněk stravy Preventan obsahuje unikátní patentovanou směs biologicky aktivních látek ProteQuine®  a vitamín C, který přispívá k normální funkci imunitního systému a ke snížení míry únavy a vyčerpání.

 

nakupovat

Související zboží

všechny články

Přečtěte si

 

Nahoru
OK
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Zjistit více
Zpracovávám